Dag 2,3,4,5 - Reisverslag uit Markelo, Nederland van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu Dag 2,3,4,5 - Reisverslag uit Markelo, Nederland van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

Dag 2,3,4,5

Blijf op de hoogte en volg Marielle

13 September 2013 | Nederland, Markelo

Dag 2,3,4,5 yosemite park

Maandag ochtend poging 2 voor de afloden Gate brug. Mooi weer strak blauwe lucht, dus dat moet goed komen zou je denken... Helaas hoe dichter bij de brug hoe meer mist er kwam op zetten. Dus er over heen gereden en op naar een hoger punt. Vanaf hier hadden we een mooi uitzicht op de brug. Wel een deel in de wolken. Deze brug is vanaf zee hoogte 230 m hoog, en 5 balans breed. Aardige brug dus. Daarna naar Fishermans wharf hier een paar uur rond gelopen. mooi uitzicht op Alcatraz, waar we aan het einde vakantie nog naar toe gaan. En toen was het zover op naar Yosemite park. Hier heb ik wel naar uit gekeken naar alle verhalen over de brand, gesloten camping enz.nwas het zover. D camping waar we oorspronkelijk zouden zitten ( in het noorden) was inderdaad gesloten. Nu zitten we in het zuiden van het park. De rit hier naar toe was ongeveer 5 uurtjes. Als snel begon het landschap te veranderen van de Big City naar heuvel lndschap en uiteindelijk de bergen. Ook hier is het al een tijdje kurkdroog wat je goed kunt zien aan de natuur, droge rivieren enz. De temperatuur begon ook wat op te lopen, nu ruim 30 graden of hoger.. Lekkeeerrrr! Rond 7 uur kwamen we aan snel de tent opzetten voordat het donker werd, koken en even gezellig na zitten.
Dinsdag, vroeg op yosemite park in. Dit park is 33000 hectare groot en slechts 1% hiervan is Open voor toeristen. Eerst 1,5 uur rond gereden, daarna een mooie wandeling gemaakt met als toetje een erg mooi uitzicht op de Yosemite vallei. Daarna terug na de camping en even verkoeling zoeken aan het zwembad.
Woensdag - wandel dag, vandaag zijn we naar glacer point gereden, boven op de berg, erg mooi uitzicht op de Dome (bekende rots) waarna we met een klein groepje naar beneden zijn gelopen14 km was deze tocht. (900 hoogte meters dalen) voor deze wandeling stond 6 tot 8 uur. Wij waren met 5 uur weer beneden (-: erg mooie tocht met super uitzicht. Aantal watervallen gezien, maar helaas met weinig water. Denk dat het hier in het voorjaar ook wel erg mooi moet zijn. Heb me deze dag dan ook goed vermaakt.
Donderdag , vroeg op spullen afbreken en op naar Bishop hier gaan we overnachten voordat we naar Las Vegas gaan. Dit was een rit van zes uur. Onderweg geluncht bij Mono Lake dit is een zout water meer, er leeft helemaal niets in dit water en is nog zouter dan de dode zee. Ook zag je hier zout pilaren. Dit komt omdat het water peil steeds verder zakt. Mooi om te zien. Aangekomen in Bishop s avond lekker ge BBQ m'n 2 hamburger van de vakantie gehad (-: en lekker marshmallows gegeten.
Vrijdag vroeg op, op naar LAS VEGAS. Dit werd een lange rit van ruim 9 uur dwars door de dessert een death valley, later meer!!!

Verstuurd vanaf mijn iPad

• 13 September 2013 - 17:54

Heidy:

Nou ja zeg, ons een beetje lekker maken met mooie uitzichten en vergezichten ....... maar waar zijn de foto's? :-) Die wacht ik dan maar in spanning af! Klinkt in ieder geval allemaal erg goed!