Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Marielle

21 September 2013 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Dag 11, 12, 13

Goedmorgen,

Woensdag op weg naar monument valley, dit was weer een rit van ruim 6 uur, onderweg een aantal mooie stops gehad met mooie uitzichten. Rond 5 uur waren we bij monument Vally np hier hadden we een jeep tocht door het park, hobbel hobbel. En hebben we overnacht bij de native's die nog in dit park wonen (originele bewoners van Amerika) Geen stromend water geen elektriciteit, back to basic LEUK!! S avonds om een kampvuur gezeten, en mooie verhalen gehoord. Daarna met z'n allen in de openlucht geslapen. Het was volle maan dus erg donker werd het niet. Maar wel een mooie sterren hemel.
Donderdag rond half 6 alweer wakker en een mooie zonsopkomst gezien. Daarna met de jeep naar de bus en op naar de Grand Canyon. Hier kwamen we rond 2 uur aan op de camping. Tentje op zetten even genieten van het warme weer en de wifi daarna het park in naar de grand Canyon voor ons eerste uitzicht. Het was echt super!!! De canyon is ruim 2 km diep. Ook de zonsondergang daar gezien. Erg mooi die verschillende kleuren. Daarna op de naar de camping op voor een koude nacht, ongeveer 3 graden. Voor het eerst weer de lange broek aan.
Vrijdag = Grand Canyon dag. We begonnen met een helikopter vlucht over de Canyon erg GAAF. Aangezien ik een van lichtere ben mocht ik voorin aan het raam zitten (-: vlucht duurde 45 min, erg goed beeld van de Canyon gekregen, wat groot!!! Daarna op naar een hike de Canyon in. Het was erg warm, en moesten minimaal 2 liter water mee nemen. Aangezien er jaarlijks meer dan 200 mensen uit de Canyon gered moeten worden ivm de warmte, te weinig water bij zich. (de temperatuur verschil is bijna 30 graden met boven in de canyon en beneden waar het vele malen warmer is) we hebben 1,5 uur naar beneden gelopen, onderweg nog Ranger tegen gekomen die ons vroeg waar we heen zouden gaan en of we genoeg water bij ons hadden. Hebben we ongeveer de helft van de trail gelopen. Aangezien het niet te doen is om naar beneden en weer helemaal naar boven te lopen. Het zou drie uur duren voordat we weer boven zouden zijn, maar aangezien we TOP fit zijn, duurde onze totale wandeling 3 uurtjes i.p.v. 4 tot 6 uur LEKKER!!!! Lekker met een voldaan gevoel terug naar de camping en even na genieten van deze mooie dag. Straks een hapje eten en dan morgen op naar Lake Havesu. De nationale parken (en ik denk het mooiste gedeelte van deze reis hebben we nu gehad) Op naar Los Angeles, santa Cruz, San Fransisco voor het vervolg van de reis!

Tot de volgende keer (-: