3 dagen kaduuk national park - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu 3 dagen kaduuk national park - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

3 dagen kaduuk national park

Blijf op de hoogte en volg Marielle

15 December 2012 | Hong Kong, Hongkong

Hier wer een berichtje van ons, na 3.dagen in Kaduku national park geweest te zijn. Donderdag ochtend 6 uur begon onze trip. De groep bestond uit 15 personen met allemaal verschillende nationaliteiten ( Israël, Zwitserland, Oostenrijk, Tanzania enzv) we zouden deze drie dagen ongeveer 1000 km afleggen. Eenmaal opweg kwamen we al snel de eerste skippy (kangaroo) tegen. We zijn die dag naar Ubirr geweest rotsen met allemaal muur schilderingen van de aboriginals erg apart om tezien, met een erg mooi uitzicht. Daarna richting de camping meteen al kennis gemaakt met onze tent genoten ( grote spin en hagedis) die nacht redelijk door gekomen, wat een hitte ( s nachts nog ronde de 25 Gr.)
Vrijdag wederom 6 uur op staan, wat nou vakantie.. Haha op weg naar de Maguk waterval, erg mooie wandeling gemaakt, eenmaal boven van rotsen gesprongen onder de waterval gezwommen echt gaaf! En heerlijk want het was vandaag ruim boven de 40 graden. In de middag een paar uur gerelaxt aan het zwembad en daarna 2 uur durende rit over onverharde weg naar onze volgende camping plaats. De rot was erg gaaf, dwars door de rimboe, heen en weer geschut worden, rivier crossend maken en onderweg veel wilddief gezien ( buffels, wilde paarden, kangaroo, lizzards, veel vogels en een dingo). Op dit moment begint hier het regen seizoen, het is hier tropisch dus alles is mooi groen. Wij hebben de regen zelf nog niet gehad. Gister was eren luchtvochtigheid van 80%.
Zaterdag (vandaag) weer 6 uur op gestaan, op weg om krokodillen te spotten op de Mary rivier onderweg nog een slang gezien. Devoot tocht was erg mooi veel krokodillen en vogels. Daaran verder naar Lichtfield park op naar de watervallen. Onderweg nog een stop gemaakt bij een termiet heuvel ( mieren bulten, wat op rotsen lijken) deze groeien 10 cm per jaar en de grootste die wij gezien hebben was 7 meter. Verdergegane we 3 watervallen gezien bij de 2e Wangi Fall lekker gezwommen en bij de derde erg mooie wandeling en natuurlijk meteen afkoeling onder de waterval! Daaran was het tijd om weer richting Darwin te gaan ook deze keer onverharde wegen (-:. In Darwin overnachten we in een hostel met airco (-: en dan morgen vervolgen we onze reis richting Alice springs...

Tot zover onze belevenissen!

• 15 December 2012 - 12:51

Marielle Krabbenbos:

Voor een aantal foto zie m'n Facebook pagina heb helaas m'n camera niet bij de hand, dus een aantal foto's van m'n telefoon. En let niet op de spelfouten..

• 15 December 2012 - 14:27

Heidy:

Heb de foto's op facebook gezien! Ziet er echt prachtig uit allemaal! Fijn dat alles goed verloopt, geniet ervan. Wij zullen jullie via deze weg volgen! Je Heidy en Robert

• 15 December 2012 - 16:35

Yvonne:

Ziet er heeeeeeeerlijk uit, en wat hebben jullie in de paar dagen al veel gezien, lekker hoor.

fijn weekend.. verder en geniet xxx bas en yvonne

• 16 December 2012 - 17:47

Peter:

Mooie foto's het lijkt De Wilder wel ha ha ha ik blijf je volgen via internet.
    Gr Peter