Kroombit park, en Fraser Iland AWESOME - Reisverslag uit Emu Park, Australië van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu Kroombit park, en Fraser Iland AWESOME - Reisverslag uit Emu Park, Australië van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

Kroombit park, en Fraser Iland AWESOME

Blijf op de hoogte en volg Marielle

30 December 2012 | Australië, Emu Park

Goodday mate's

Hoe is het leven in NL?
Waar waren we gebleven, vrijdag ochtend vroeg vertrokken vanuit EMU Park richting Kroombit cattle station. We waren net vertrokken toen werden we verrast met een klapband. Rond half 1 kwamen aan op Koombit park. Een echte cowboy heette ons welkom. Geweldig weer back in the outback hiha. Na de lunch kon je paardrijden en de geiten bij elkaar drijven (genaamd mustering), of quad rijden. Jullie raden vast al wie wat gedaan heeft! In StyleWriter met cowboy hoed en bandana kon het feest beginnen. Natasja kreeg eerst een paard (lees pony) die wat kon bokken maar dat had ie al 2 maanden niet gedaan, mocht ie dat doen moest ze hem maar een por geven. Ze stapt op en hij begon meteen al te klooien. Toch maar een snel en andere gekregen. Met een groep van ongeveer 22 cowgirls en boys gingen we opzoek naar de geiten. Wauw wat was dit ontzettend gaaf! Jojanneke een nl reisgenote en ik reden zon beetje de hele tijd voorop achter de cowboy. Aangezien ze wel door hadden dat we ervaring hadden mochten we mee verder het land in om met de cowgirl de geiten op te halen, amazing wat een geweldige ervaring! Marielle (ik) heb die middag gekozen voor het stalen ros aangezien je mij met paardrijden niet happy maakt. We kregen eerste instructie en moesten proefrijden. Het wasemen quad met vijf versnelling met behoorlijk wat power (-: wat was dat gaaf! We hebben een tocht gemaakt van ongeveer 2 uur dwars door weilanden onderweg veel vlees koeien gezien. De eigenaar had 1200 vleeskoeien en 300 schapen. Ik reed als laatste dus kon mooi m'n eigen ding doen! Het was erg stoffig en onderweg klein buitje gehad dus we zagen er allemaal erg mooi uit. Na deze activiteiten kon je klei duiv schieten.En we kregen les in lassowerpen, die we daarna in de praktijk moesten toepassen. In groepjes van drie moest je een geit vangen met de lasso, brandmerken en weer los laten. Het groepje van Marielle had gewonnen (-: was ontzettend leuk om te doen. S avonds kampvuur, geit eten, soort van zweep werpen. Toen was het tijd voor Bush dancing (country dans) wat lachen! Daarna nog ff op de rodeo stier, moeilijker dan je denkt ..al met alleen gave dag en een ervaring rijker.
Zaterdag vroeg opweg richting Noosa (vakantie bestemming nr 1 onder de Aussie ) aangezien het hier nu zomer vakantie is is het lekker druk dus. Qua omgeving kan je het vergelijken met St. Tropez duren huizen overal water. Aan het eind van de middag kwamen we aan snel nog ff naar the Beach relaxen.
Zondag erg vroeg op 5.30 op naar Fraser Eiland ( valt onder de wereld erfgoed lijst) het eiland is 123 km en breedte vergeten... Met een 4 x 4 busje gingen we de uitdaging aan. Eerst 10 min met een boot daarna op naar de snelweg ( het strand) het was nog vloed dus weinig ruimte je kon alleen op het mulle zand. GAAF en ja we zijn ook vast komen te zitten denk aan de Dakar rally. Allemaal helpen om uit te graven gaaf. Daarna de weg vervolgen naar het midden van het eiland Lake mc kenzie een Fresh water meer. Op een zand eiland erg apart maar super mooi water! Daar ook een BBQ gehad in Aussie style. Na het eten een wandeling gemaakt door het regenwoud hoe apart. Er groeien wel degelijk bomen. Het zand zuivert alles dus alles is erg mooi en fris. Daarna terug richting Noosa over rainbow Beach ( dit strand heeft 72 verschillende kleuren zand hoe apart) en 40 Miles Beach deze is 40 Miles lang. Kortom weer een super dag gehad. Morgen richting surfers Paradiso voorouders en nieuw we zijn benieuwd. Iedereen alvast een goede jaarwisseling! Groetjes ons

• 30 December 2012 - 20:05

Yvonne:

hai hai, hier in holland alles goed, nog 28 uur en dan zitten wij in 2013 jullie vast iets eerder..
    gave verhalen dames, en de foto's zijn om weg te kwijlen. Mijn heerlijke buitenritje van vandaag valt weer compleet in het niet, na het zien van alle foto's.. nou ik wens jullie een goede jaar wisseling en tot in 2013 groetjes uut lochem

• 30 December 2012 - 21:57

Natasja:

Hey yep wij idd ongeveer 7 uurtjes eerder t is hier nu 31 dec 7 uur s morgens. Jullie ook een goede jaarwisseling seey ya in 2013 Greets

• 30 December 2012 - 21:57

Natasja: