Cairns, White Sunday's - Reisverslag uit Emu Park, Australië van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu Cairns, White Sunday's - Reisverslag uit Emu Park, Australië van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

Cairns, White Sunday's

Blijf op de hoogte en volg Marielle

27 December 2012 | Australië, Emu Park

Zaterdag uitslapen ... Wel lekker om een keer niet in 6 uur op te hoeven staan. We hebben die dag lekker gerelaxt bij het hostel/zwembad. Aan het einde van de dag vlogen we naar Cairns, voor deel 2 van onze trip de oostkust! De vlucht duurde 1,5 uur wel lekker is dat na uren in een busje door te hebben gebracht. In Cairns sliepen we in een hotel, wel een overgang vanuit de outback terug in"luxe".
Zondag 6 uur op staan, vandaag had je verschillende optie's wat Jeroen doen. Natasja en ik wilden graag raften. Maar helaas was er nog maar 1 plaats vrij en mocht ik van natas mee (-: eerst 1,5 uur in bus naar de Tully rivier, het was een level 4 rivier ( 1 is eenvoudig enzv) een mooie uitdaging on het vooruitzicht! Wild water kajakken vaak gedaan maar raften niet, dus weer een ervaring rijker. Het was echt super! Het regende(warm water) de stroming was geweldig. Onderweg nogeenbbq. En aan het eimde van de middag met eensupergevoel terugvaar Cairns. Natasja heeft die dag lekker aan het water gelegen.
Zondag 6 uur op staan, een 8 uur durende bus rit naar Arlie bedacht om daar op de zeilboot te stappen. Naar de White Sunday's. Onderweg veel suiker plantage's en bananen bomen gezien. Helaas was het die dag wat bewolkt maar het zeilen was erg mooi. Moesten ook helpen met het hijsen van de zeilen enzv. Rond 7 uur gingen we voor anker. BBQ op devoot, muziek top! We hebben ook op de boot geslapen, leuke ervaring. S morgens om 6 uurmoesten we weet varen op naar White Sunday's. Wat een mooi uitzicht, wat een wit zand de korreltjes zijn haast niet te zien. Daar een paar uur rond gehangen en verderver de boot om te snorkelen op de great barrier reef, mooi rif gavevissen. Helaas moet je hier wel een stinger suit aan ( dunwetsuit)voor eigen veiligheid) daarna nog 2 uur zeilen vooronze bestemming southmole eiland. Hier staat alleen een ressort verder niets, echt een tropisch oord. Denk aan de film jurresic parcours waar alles uitgestorven is.
Woensdag uitslapen (-: vandaag was een " vrije" dag. We hebben een wandeling naar de top van het eiland gemaakt. Erg mooi. Verder die dag aan het water gelegen en het ultieme vakantie gevoel gehad. S avonds karaoke gehad.
Donderdag om 7 uurt de boot naar het vaste land. Daarna 6 uur in de bus naar EMU park waar we nu zijn. Straks eten en vanavond nog een klein feestje en dan morgen op naar een cattle farm we zijn benieuwd! Met ons gaat alles verder goed genieten op en top, de tijd vliegt voorbij!

Groetjes

• 27 December 2012 - 12:55

Cindy:

Hey Sisters Down Under,

Leuk leuk om jullie verslagen zo te lezen! Op en top genieten! Kan wel zien dat jullie het goed naar de zin hebben, mooie foto's ook! Geniet er nog maar goed van, voor je het weet ben je terug in t koude landje dat Nederland heet....nee nog niet aan denken...Heel veel plezier nog daar met elkaar!
    Enne voor jullie ook alvast een heel goed....mooi (kan niet missen in Australie), en gezond 2013! We spreken elkaar dan wel weer live!

Groetjes Cindy

• 27 December 2012 - 22:37

Marloes :

Ha ladies, super leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hEbben. Geniet nog lekker van de tijd daar! Goede jaarwisseling! Xc marloes

Tags: