Van Darwin naar Alice springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu Van Darwin naar Alice springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

Van Darwin naar Alice springs

Blijf op de hoogte en volg Marielle

18 December 2012 | Australië, Alice Springs

Daar zijn we weer terug naar een 3 daagse trip dwars door de outback. De trip begon zondag om om 5.30 uur. Deze trip zouden we 1700 km afleggen! Zondag hebben we 200 km afgelegd naar Katherine. Rond de middag waren we op de camping, wat gegeten en op naar de Gorges van Katherine, hier hebben we een erg mooie kano tocht gemaakt tussen de Gorges, lekker warm en allemaal mooi verkleurd! S avonds heeft het lekker geonweerd en een verfrissende bui... Helaas niet verfrissend haha.
Maandag om 5 uur weer op, op naar Tennant Creek 700 km verder op. Na een uur rijden een bad genomen in een thermal pool, laat maar zeggen water van 32 graden. Daaran verder na Pink panters café midden in de outback, hier kon je kangaroo aaien en een baby vasthouden. De volgende stop was in Daly Waters een dorp wat op dit moment 7 inwoners heeft. Gaaf om te zien, verder was hier ook het oudste vliegveld van Australië, wat nog steeds gebruikt word door de flying doctors.
Onderweg veel road trains gezien, dit zijn vrachtwagens met veel trailers, de grootste die wij hebben gezien had vier trailers. Ze rijden hier veel i.p.v. Treinen aangezien het hier allemaal recht toe recht aan is. Precies 12 uur nadat we vertrokken waren kwamen we aan de op de camping midden in de outback.
Dinsdag uitslapen... haha nee wederom 6 uur op en de laatste 600 km naar Alice spring. Onderweg begon het keihard te regenen, we zouden een stop maken in het een dorp maar hebben we niet gedaan omdat de gids bang was dat we misschien zouden stranden omdat de weg onder water kon komen te staan. Deze weg was een floodway. Maar helaas hebben we dit niet mee gemaakt na 2 uur werd het droog, en kwamen we bij Devil Marbels hier liggen allemaal rotsen ( rood verkleurd) apart! Daarna op naar Barrow Creek waar een telegram station was, hier is het in de zomer 48 graden in de schaduw. Daarna nog 2 uurtjes naar Alice Springs waar ik nu dit verslagje schrijf. Even bij komen straks uit eten met de groep en morgen weer fris en fruitig om 6.10 klaar staan voor onze trip naar Ayers Rock/ Uluru.
We vermaken ons prima en ik kijk alweer uit naar morgen!

• 18 December 2012 - 09:41

Jeffrey En Coleta:

Hebben je verslag gelezen en het klinkt allemaal erg interesant. Lijkt ons erg leuk om dit allemaal te zien, wel veel in de bus zitten wat veel km rijden ze,g ik (jef) ben altijd blij als ik na 1200 km op de plaats van bestemming ben. Maar goed jullie hoeven niet zelf te rijden natuurlijk.
    wij zeggen blijf schrijven dan hebben wij mooi wat te lezen. nog veel plezier allebei.

• 18 December 2012 - 09:56

Marielle Krabbenbos:

@ Coleta en Jef leuk een berichtje! Het is idd veel in de bus, maar je raakt er aan gewend. Voordeel in de bus is airco (-:

• 18 December 2012 - 10:05

Hetty:

hey Jelle,

Mooi om horen dat alles leuk is, ben heel erg benieuwd naar de foto`s als jullie terug zijn.. ;)
    wel raar om oud en nieuw te vieren in korte broek.... in plaats van dike jas, muts en handschoenen

grreetz

• 19 December 2012 - 21:39

Gerda Mentink:

Dag dames Krabbenbos,

We vinden het erg leuk om jullie verslagen te lezen.
    Het klinkt ons natuurlijk allemaal bekend in de oren,het is ons
    een paar jaar geleden de revue al passeert door Cyril.
    We zoeken ook even de plaatsen op en kijken dan op de kaart van Ossie.

Groet van de fam Mentink