Mijn eerste verslag vanuit Oostenrijk! - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu Mijn eerste verslag vanuit Oostenrijk! - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

Mijn eerste verslag vanuit Oostenrijk!

Door: mariellekrabbenbos

Blijf op de hoogte en volg Marielle

19 December 2010 | Oostenrijk, Hopfgarten im Brixental

Hoi hoi,

Hier is ie dan mijn eerste verslagje vanuit Oostenrijk, het heeft even geduurd, maar had even 2 dagen geen beschikking over internet vandaar.

Ik zal eerst maar eens beginnen met mijn heen reis. Donderdag ochtend rond half 5 ben ik weg gereden vanuit Nederland,inmiddels werd op de radio om de 20 minuten omgeroepen en aangeraden om niet de weg op te gaan i.v.m. gladheid en sneeuw. Dit was ik naar een paar uur wel zat en dus maar mijn mp3 opgezet, na 4 uur rijden en een lege tank heb ik mijn 1e stop gemaakt.Daarna weer ongeveer 3 uur doorgereden, en vanaf toen was het nog maar een uurtje. De reis ging vlekkeloos en ik ben de donkere wolken en sneeuw gelukkig voor gebleven!

Mijn eerste indruk van mijn onderkomen is goed, vriendelijke mensen. Goed eten en ja ik heb de eerste wiener schnitzel en spagetti weer gehad! Weet niet of ik het ditmaal vol hou om iedere middag spagetti te gaan eten.... Donderdag was mijn "baas" ook aanwezig vanuit Nederland, vrijdag even alle organisaties langs geweest om kennis te maken, ze zijn allemaal erg enthouasiat dus dat moet wel goed komen.

Smiddags zijn we naar Fugen in het Zillertal gereden ongeveer 40 minuten hier vandaan, daar zit ook iemand die daar voor 3 maand hetzelfde gaat doen als ik hier, daar zaterdag ook mee geskied wat erg koud was -20 met een zonnetje! Gister avond even de Rodel baan in Gerlos uitgeprobeerd, wat natuurlijk altijd leuk is! Vanochtend zijn we weer terug gegaan naar Hopfgarten, mijn baas is weer terug naar Nederland gevlogen, en ik vanmiddag hier nog even geskied, en ja wederom een lekker zonnetje en iets minder koud!

A.s. woensdag/ vrijdag komen de eerste groepen aan dus tot die tijd ben ik nog vrij. Morgen ga ik waarschijnlijk een collega opzoeken van buitenbad die hier met een school zit, en dan dinsdag nog wat dingen regelen. En dan gaat het "echte"werk voor mijn gebeuren!

Dit was het voor deze keer!

Groetjes vanuit Austria

  • 19 December 2010 - 16:09

    Yvo:

    hey jelle, klinkt allemaal erg lekker haha, maar leuk dat je ook al lekker kunt skieen, kan hier ook hihihi maar -20 brrrrrrr dat gelukkig niet.

    nou geniet nog ff van je vrije dagen en succes met de eerste groepen hé fijne kerstdagen....

    xxxxxxxxxx yvo

  • 19 December 2010 - 16:35

    Maaike:

    Hoi marielle,
    Klinkt goed allemaal.
    Ik ben blij dat we in Nederland nu ook sneeuw hebben liggen! Maakt mij vrolijk ;-)
    Have fun in de sneeuw! en ik ga je verhalen lezen.
    Groetjes,
    Maaike

  • 19 December 2010 - 18:37

    Heidel:

    Hey Jelle,

    Goed om te lezen dat de reis goed is gegaan. De foto's zien er veel belovend uit! Je bent al lekker actief bezit! Installeren van mijn webcam lukt nog steeds niet! Laat het je uiteraard weten als dit wel is gelukt, want dan kunnen we skypen!

    Xje Heidy

  • 19 December 2010 - 19:20

    Hetty:

    leuke foto`s Jelle, maar je weet toch handjes aan het stuur!
    mocht de crisis opklaren in 2011 dan wil ik nog wel lang weekendje langskomen hoor....
    greetz en veel plezier..

  • 19 December 2010 - 21:45

    Fam Mentink Diepenh:

    Hallo Marielle,
    Namens onze familie wens ik je heel veel succes daar in dat mooie Oostenrijk.
    We zullen je site blijven volgen ,of oonze Annij of Freek houden ons wel op de hoogte.
    Ik vind het moedig van je om deze dingen in je eentje te doen.
    De hele Familie Mentink en Leeftink

  • 19 December 2010 - 23:50

    Lotte:

    he jelle

    Wat een prachtige foto's !!! En zo te lezen ga je je daar zeker uitstekend vermaken !

    Groetjes lot


  • 20 December 2010 - 17:23

    Marielle:

    Leuk dat jullie wat achterlaten op het gastenboek doet me goed (:

    @ hetty de crisis moet toch een keer wegtrekken hahah... lijkt me wel gezellig

    @ heidy, blijven volhouden he, moet toch een keer lukken!

  • 20 December 2010 - 19:17

    Dianne Stoelhorst:

    Hallo Marielle

    Ik zal de site ook geregeld bezoeken en veel plezier daar

    Groeten uit Goor

  • 20 December 2010 - 20:17

    Bas En Yvo:

    hihihihi

    bas vertelde net dat hij bij volker op het moment met iemand werkt die jou kent, grappig,,,, thijs hoekman uut klarenbeek, small world...

    dacht meld het je ff over 3 maand ben ik het vergeten hahaha

  • 21 December 2010 - 18:12

    Annie En Natasja:

    Wat lezen we nu op hyves. stond er een boom midden op de piste kun je toch zo slalommend om heen???? Hahahah wordt vervolgd......

  • 21 December 2010 - 18:29

    Fam. Schreibeld :

    goeiendag van uut winters stokkum
    ik lees dat alles voorspoedig verloopt
    wij wensen je vanaf deze plaats prettige kerstdagen toe groeten fam schreibeld

  • 21 December 2010 - 18:49

    Petra & Jarno:

    Leuk, leuk, leuk om te horen dat je goed bent aangekomen....
    Maar wat las ik nu....Heb jij je eerste crasch al gehad??? Gaat alles nog goed??
    Veel plezier daar......

  • 21 December 2010 - 20:45

    Bianca:

    Heel veel plezier in Oostenrijk, heerlijk dat skiën. Ga je les geven aan kinderen of volwassen (beide). In ieder geval hoop ik dat je een leuke tijd zal hebben.
    Komt vast goed.

    Gr Bianca

  • 22 December 2010 - 07:51

    Jacqueline Kamperman:

    Hé daar,

    Gecrasht ???? Doo'j ut wel een betje henig an deerne. We zien je wel graag terug op het voetbalveld hoor.
    Heel veel plezier daar. Fijne feestdagen en alle goeds voor 2011 alvast. Je hebt het nodig zo te lezen, haha.

  • 22 December 2010 - 11:43

    Samantha:

    Hoi hoi,

    Volgens mij ga jij daar een geweldige tijd tegemoet. Maar je weet toch dat bomen niet aan de kant gaan.haha.
    Hopelijk heb je, je niet al te veel bezeerd.

    Liefs sam

  • 22 December 2010 - 18:07

    Henny:

    Doe je wel voorzichtig,je moet nog ff!

  • 14 Februari 2011 - 11:21

    Gerda En Frans :

    Hallo, zusjes en Marielle
    Wij willen jullie een heel fijne week
    wensen met je drieën,maak het gezellig met elkaar.
    Hele fijne dagen gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 1432
Totaal aantal bezoekers 61642

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 27 November 2015

Patagonia Dreaming

24 December 2014 - 16 April 2015

Fugen seizoen 2014/215

03 November 2014 - 30 November 2014

Nieuw zeeland

08 September 2013 - 29 September 2013

Rondreis west Amerika

10 December 2012 - 08 Januari 2013

Australie

16 December 2010 - 26 Maart 2011

3 maanden ski les geven in Oostenrijk

Landen bezocht: