Zon, warm, papsneeuw en regen! - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu Zon, warm, papsneeuw en regen! - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

Zon, warm, papsneeuw en regen!

Door: mariellekrabbenbos

Blijf op de hoogte en volg Marielle

17 Maart 2011 | Oostenrijk, Hopfgarten im Brixental

Hoi hoi,

Daar ben ik weer, met mijn eena laatste verslagje vanuit ostenreich. De afgelopen week was weer zoals de laatste weken gaan. Skiles geven dagje tussen door vrij en dan weer nieuwe groep en weer skiles geven... Alleen was het afgelopen weekend toch weer raak, ik ben nl van het weekend weer 2 keer in het ziekehuis geweest, gelukkig niet voor mijzelf en gelukkig viel het met de leerlingen allemaal uiteindelijk wel mee. Maar goed het hele seizoen niet in het ziekenhuis geweest (alleen voor mijzelf dan) en dan in het weekend gewoon 2 keer en ook nog eens van een zelfde groep. Dat was wel ff balen.
Maar goed het komt ook wel een beetje door de condities die de pistes hebben op dit moment. Afgelopen week hebben we een dag van 20 graden met volop zon gehad pfff wat was dat zweten en dan met alleen maar papsneeuw is het wel even op passen geblazen. Dus echt lekker skien is er op dit moment niet meer bij, voor de meeste is het echt overleven om ( heelhuids) beneden te komen. Het is natuurlijk wel een lekkere training voor de boven beentjes... wat een verzuring. Afgelopen zondag was ik nl vrij en samen met collega skileraar aan het touren geweeest nou ik ik je wel zeggen aan het einde van de dag waren mijn benen helemaal op... maar ja heb mij record wel verbeterd ik zit nu op 41 km skien op een dag. En dat met erg zware omstandigheden.

Verder qua weer mochten we de afgelopen week niet klagen lekker zonnetje en veel te warm.. maar goed ik zit hier voor mijn werk en niet voor vakantie! al voelt het wel zo... lekker! Op het moment van schrijven regent het helaas, dat doet het eigenlijk al de hele dag.. dus dat is wel even wat minder aangezien er nu nog een groep zit die vanavond weer terug gaat. Vanmorgen even mee geweest naar de piste (helemaal boven sneeuwde het wel maar goed dat is maar 300 meter en daaronder was het dus regen). De voorspelling is het dat morgen overgaat in sneeuw en dat de sneeuw grens ook wat gaat zakken... nou ik hoop het echt. Opzich zijn er nog veel pistes open maar voor de komende groepen zou het fijn zijn om wat verse sneeuw te hebben. Zaterdag komt er weer een nieuwe groep die blijft vier dagen, dan komt dinsdag weer een groep t/m vrijdag en dan donderdag de laatste t/m zondag. En dan zit het er voor mij dus ook op. De laatste groep heeft geen skilessen geboekt, dat willen ze eventueel ter plaatste bij mij doen, mochten ze dat niet doen en de condities blijven zo zoals ze nu zijn kom ik misschien zaterdag al wel terug maar dat hangt dus even van de groep af. Anders is de planning om zondag terug te gaan!

Morgen ben ik weer een dagjes vrij aangezien vanavond de groep vertrekt en zaterdag de nieuwe pas aankomt. Dus tijd om even wat anders te doen nou ja anders yvonne en bas zitten in saalbach hinterglem en mocht het weer nu morgen mee vallen (geen regen, of onbegaan bare wegen door sneeuw...) ga ik daar een dagje heen, lijkt me leuk hen weer even te zien en te spreken!

Dit was het weer voor deze keer, ik zou zeggen op naar mijn laatste week hier in Hopfgarten.

Groetjes Marielle

  • 17 Maart 2011 - 17:56

    De Heidel:

    Wow, wat is het daar groen!! Haha, alleen een witte strook naar beneden waar de piste is ... dat is wel jammer! Maar wat ben je bruin!! Jij hebt Curacao niet meer nodig, hihi!! Tot volgende week (alweer, tijd gaat snel)!!

  • 17 Maart 2011 - 21:48

    Roos:

    Wat je allemaal nog doet maakt niet uit als je dinsdag 29 maart om 13.30 bij de wilder bent hahahahahahah

  • 21 Maart 2011 - 16:31

    Yvo:

    jojojojo wij zijn weer terug uit hinterglemm, hebben toch een paar dagen lekker kunnen skieen, vooral vrijdag bovenin en zaterdag overal, zondag was helemaal super met het zonnetje maar helaas kan de sneeuw daar wat minder tegen hihihi,

    volgens mij staat ons record op 32km ofzo op dag 1, maar mijn god trap lopen deed toch pijn in de bovenbenen hahaha, nou ja auw auw auw,

    jammer dat we je niet hebben gezien maar goed het duurt nog maar ff en dan kunnen we je weer in de armen sluiten.

    ps pffffffff wat ben je bruin, ik had van 1 dag zon alleen maar heeeeeeeel veeeeeeeeeel sproeten.

    greetz yvo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 663
Totaal aantal bezoekers 61536

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 27 November 2015

Patagonia Dreaming

24 December 2014 - 16 April 2015

Fugen seizoen 2014/215

03 November 2014 - 30 November 2014

Nieuw zeeland

08 September 2013 - 29 September 2013

Rondreis west Amerika

10 December 2012 - 08 Januari 2013

Australie

16 December 2010 - 26 Maart 2011

3 maanden ski les geven in Oostenrijk

Landen bezocht: