Happy new year! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Blijf op de hoogte en volg Marielle

02 Januari 2013 | Australië, Byron Bay

Idereen nog de beste wensen. Allemaal een goede jaarwisseling gehad? Wij wel!
Maandag vertrokken we richting Brisbane hier hebben we een boottocht genaakt over de rivier, niet echt bijzonder. Daarna nog ff de stad in geweest, wat een mensen bij elkaar en wat een grote stad als je de afgelopen drie weken alleen maar outback en kleine plaatsjes heb gezien. We hadden het er wel snel gezien. Daarna richting surfers Paradise we dachten aan een klein plaatsje aan de kust met veel surfers, NIET dus Maimi van Australië. We sliepen in een mooi hotel op de 12 e verdieping met een mega uitzicht. Aan het einde van de middag wezen bowlen en pizza eten, gezellig. S avonds oud en nieuw gevierd op het strand met wel duizenden anderen wat een sfeer (-:
Dinsdag 1 januari hebben we een heerlijke nieuwjaars duik gemaakt 30 graden mooi strand super gave golven kortom de ideale omstandigheden (-: ( de stranden zijn hier afgebakend met vlaggen waar je mag zwemmen dit ivm met de sterke stroming en hoge golven. Dus km Beach en nog met z'n allen in een kleine ruimte ( ongeveer 10 m breed zwemmen) wat een kracht heeft dat water super.. De golven bij De Wilder zijn er niets bij. Ook knap om tezien hoe de LIFE guards hiermee om gaan! Aan het einde van de middag was het tijd om richting byron Bay te gaan. Hiermee verloren we een uur dus tijdverschil. verschil met nl is nu 10 uur eerder. Ook zijn we bij het oostelijke puntje van Aussie geweest.
Woensdag actie dag. Vandaag dachten we dat we gingen paragliden maar het was hang gliden. Oftewel met een soort van vlieger de lucht in. (Vanaf een berg) door de wind vingen we hoogte, ongeveer 170 meter. Wat gaaf om te doen. Natasja vond het wel spannend, het duurde nog al voor ze haar take of kon maken. Eenmaal in de lucht zo vrij als vogel, wat een rust!
Ik (Marielle) vond het leuk maar niet spannend, toch al teveel van die dingen gedaan (-: maar wel weer eentje wat ik van m'n lijste kan schrappen. Daarna lekker middag aan het strand gelegen, wederom weer super golven. Mee zwemmen met de golven en dan zo hard gaan dat je gewoon 2 koprollen maakt onder water en denkt kom ik nog boven..GAAF
Dit was het weer voor nu, morgen weer paar uur in de bus en dan SURFEN heb er echt veel zin, ben benieuwd!

Cheers!