Wat een week, alleen maar zon! - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu Wat een week, alleen maar zon! - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

Wat een week, alleen maar zon!

Door: mariellekrabbenbos

Blijf op de hoogte en volg Marielle

10 Februari 2011 | Oostenrijk, Hopfgarten im Brixental

Hoi hoi daar ben ik weer met een kort verslagje vanuit het zon overgoten Oostenrijk!

Afgelopen anderhalve week alleen maar strak blauwe luchten gezien met volop zon, aan het begin van de week was het zelfs op 2000m nog 15 graden.Dus eigenlijk veel te warm voor de tijd van het jaar, maar aangezien ik het altijd koud heb zijn dit voor mij de ideale weerstomstandigheden.
Smorgens skiën gaat nog goed en rond een uur of 12 word het echt papsneeuw (erg zwaar skien). Maar goed ik ben hier niet om zelf te skiën maar om les te geven, ik pas me dan ook lekker aan. Mij hoor je dan ook echt niet klagen. Volgens die ski school ligt er genoeg sneeuw op de piste tot einde seizoen. Maar een nieuw laagje sneeuw is zeker wel welkom! En misschien komt die morgen al..... ben benieuwd.

We waren gebleven bij vorige week donderdag, er zat hier toen nog een school t/m zaterdag. Leuke groep en het belangrijkste ze zijn weer tevreden en allemaal heel naar huis gegaan. Zaterdag zijn we met de skileraren (Inge, Cees en Paul die nu voor de skischool werkt) naar een ander gebiedje gegaan even lekker relaxt skiën in een nieuwe omgeving. En natuurlijk volop genieten van het mooie weer.
Zondag en maandag ochtend heb ik weer voor de skischool gewerkt. Zondag avond kwam ook de nieuwe groep aan. Een groep met leerlingen met een verstandelijke beperking. Hier heb ik mij de laate paar dagen dan ook mee bezig gehouden. Wat voor ons allemaal vanzelfsprekend is is voor deze leerlingen allemaal nieuw. Ik kan wel zeggen,skies in de pizza punt gewicht op je linker been. Maar goed dat werkt dus niet. Dus echt voorbeelden geven, achteruit skien, een met zn tween in een sleeplift... en noem zo maar op. Het was wel erg vermoeiend elke keer weer de berg op lopen (met skies) maar ze vonden het zo geweldig! Vandaag hebben ze het afgesloten met een ski proef, iedere leerling moest een slalom maken om poortjes en beneden aan de helling kregen ze een medaille. En zelfs ik heb een medaille gekregen...... JOEPI. Vanavond rest nog de bonte avond en morgen vertrekken ze weer vroeg richting nederland.
En jawel morgen komt er ook weer een nieuwe groep aan met een beetje pech word ik morgen vroeg alweer voor zessen wakker gebeld van we zijn er bijna! Dat is dan het harde leven van een skileraar haha

Verder gaat het met mij goed, met mijn knie gaat het wisselvallig de ene dag haast geen last de andere dag veel. Zo heb ik gister middag nog eens even mijn knie goed getest door veel te skiën in de zware papsneeuw, en dat ging eigenlijk best wel goed. Na die tijd kon het wel goed vernemen.

Maandag komt mijn moeder en mijn tante voor een paar dagen, lijkt me erg gezellig ze weer in levende lijve te zien en te spreken!

Dit was het weer voor deze keer, ik zou zeggen tot de volgende keer!

Groetjes Mariëlle

  • 10 Februari 2011 - 16:41

    Yvoooooooo:

    jojo,

    goed joh dat je medaille hebt gekregen, had je vast verdient hahaha. vast leuk zo'n groep te beleiden, al was het voor je zelf misschien meer LIJDEN) maar lekker dat zonnetje, maar bas en ik zouden erggg blij zijn dat als weer een beetje SNEEUW bij komt anders moeten we in maart gaan wandelen (daar komen we niet voor) dus als je dat ff kunt roggelen. alvast bedankt

    zondag hebben lotte, hetty en ik winterberg weer overleefd, was niet bijzonder veel sneeuw(lees andrelon reclame) en id veel pap sneeuw.

    Ik vermoed dat Hetty nog wel na je toekomt die kan namelijk wel weer 1,2,3.4.of .55 lesjes gebruiken ze was haar techniek kwijt, (lees achtung pistenbully) in de pizzzzzzza punt na beneden.

    maar het bier drinken kan ze daar in tegen nog erg goed. hahahaha.

    nou tot hier onze belevenissen

    wacht weer op je berichtjes... leuk leuk en heeeeeeeel veeeeeeel plezier met je mamsie en tante.

    xxxxxxxxxx yvo

    ps krijg je weer boerenkool???

  • 10 Februari 2011 - 16:42

    Yvo:

    ben al weer de 1ste misschien toch verslaafd aan internet..... hahahahha

  • 10 Februari 2011 - 21:28

    Marielle:

    Hey yvoooo hoezo internet verslaafd haha, wel leuk hoor ga zo door! Ik had al een aantal fotos op hyves gezien zag er gezellig uit in Winterberg. Ik zal half maart voor jullie nog even een sneeuw dansje doen wie weet helpt dat....

  • 10 Februari 2011 - 21:29

    Yvo:

    toppie daar hou ik u aan., hihihihihihihihihi

  • 10 Februari 2011 - 21:30

    Yvo:

    trouwens telepathie, was weer een minuutje na u op deze site,,,, geniaal

  • 12 Februari 2011 - 19:30

    Hetty:

    nou ja, ik hier net een heel verhaal getyped, druk ik op reactie plaatsen is die weg (wat een gribus site) naja, ik skype je weer een x

  • 12 Februari 2011 - 19:31

    Hetty:

    en nu doet die het dus wel....grrhrgrrgrrhrhgrgrhg

  • 13 Februari 2011 - 17:18

    Ellen Bannink:

    Hey Marielle!! Leuk om je verhaal te lezen, komt me erg bekend voor. Ben er net weer uit Oostenrijk, weekje Kirchberg. Super mooi weer gehad idd, 15 graden. Sneeuw werd echt minder op het laatst, maar net voldoende voor afgelopen week. Ben ook nog wel in het skigebied van Brixental geweest, maar heb je niet gezien ;) Heel veel plezier nog en tot in maart..... Groetjes Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 61524

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 27 November 2015

Patagonia Dreaming

24 December 2014 - 16 April 2015

Fugen seizoen 2014/215

03 November 2014 - 30 November 2014

Nieuw zeeland

08 September 2013 - 29 September 2013

Rondreis west Amerika

10 December 2012 - 08 Januari 2013

Australie

16 December 2010 - 26 Maart 2011

3 maanden ski les geven in Oostenrijk

Landen bezocht: