Leuke week achter de rug, op naar de volgende! - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu Leuke week achter de rug, op naar de volgende! - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

Leuke week achter de rug, op naar de volgende!

Door: mariellekrabbenbos

Blijf op de hoogte en volg Marielle

20 Januari 2011 | Oostenrijk, Hopfgarten im Brixental

Serfaus,

Da bin ich wieder, vanuit een iets wat kouder oostenrijk! Met mij gaat het nog steeds goed vermaak me ieder dag nog prima. De mensen beginnen mij nu hier ook te kennen en dat heeft zo wel eens zijn voordelen, ik heb nu bijv. een aantal eet tentjes op de piste waar ik voor half geld kan eten als een groep mee nemen. Altijd mooi mee genomen toch!

Ik was gebleven bij de donderdag met regen regen en nog eens regen. Ik had het nog niet eerder mee gemaakt, maar skien in de regen is opzich goed te doen, maar je word er zo nat en koud van en dat is niet bepaald leuk! Maar goed naar regen komt zonneschijn en dat was er vrijdag ook! pff wat een warmte (ongeveer 10 graden) sta je in het dal les te geven aan 12 beginners ik kan je zeggen dat heeft vooral bij de deelnemers veel zweet druppeltjes gekost! Verder erg leuke groep, zowel vrijdag als zaterdag werd ik uitgenodigd om mee te gaan apreskien!

Zaterdag kwamen er ook weer 2 nieuwe groepen aan een groep uit Amsterdam (school) en een groep uit Enschede (voetbal vereniging) jaja eindelijk de eerste tukkers! En dat was erg leuk, toch weer mensen uit de omgeving die Markelo ook kennen(: Deze groep had verder geen les geboekt. Maar goed na de eerste dag skien kwam de eerste al naar mij toe of ik hem de volgende dag les wilde geven want hij had een blauwtje gelopen (blauwe piste naar beneden...haha orgineel he)Dus uiteindelijk ben ik 3 dagen met die man en nog een paar jongens op stap geweest! Dit was erg gezellig, maar goed daarom zijn het ook tukkers he.. die groep is dinsdag avond weer vertrokken. En de school uit Amsterdam is gister avond weer vertrokken, de bus was nog geen 15 minuten weg of de volgende bus was er alweer, dit maal de belasting dienst uit Alkmaar, Heidy kun je ook niet wat regelen op je werk?
Ook deze groep had van te voren geen lessen geboekt, maar goed vandaag wel staan les geven en morgen ook weer dus goed voor mijn eigen portomonee!

Wat het weer betreft afgelopen weekend t/m dinsdag wat het echt voorjaar, groene bergen, witte piste en 12 graden. Tussen de middag kon je gewoon in je t shirtje eten. Gister is het wat kouder geworden heeft het boven ook wat gesneeuwd. De condities zijn tot op heden nog best goed, de dalafdaling kan nog steeds gemaakt worden en dat terwijl de piste op de zuidhelling ligt. De voorspellingen zijn wat minder nouja voor de sneeuw beter. Het word alleen maar kouder, voor volgende week dinsdag hadden ze het al over min 18 brr! Dus vandaag ook maar even een HELM aangeschaf, wel lekker als het straks zo koud word en natuurlijk ook voor de veiligheid! Dus ma maak je geen zorgen meer de helm is er.

En dan zaterdag komt mijn zus me een week vergezellen zei gaat hier een weekje vakantie vieren ( en ja dan krijg ik eindelijk weer BOERENKOOL dat mis ik hier toch wel erg). Lijkt me erg gezellig! En nu heb ik ook nog het gelukt dat de groepen van volgende week nog geen lessen hebben geboekt in nederland, dus ik plan mijzelf mooi vrij. Daarnaast is er zondag de hanekam ren in Kithzbul ongeveer 15 min hier vandaag, misschien dat we daar nog heen gaan. Schijnt een erg leuk festijn te zijn..

Nog even wat feitjes, zo heb ik tot op heden:

64.272 hoogte meters afgelegd
184 Liftfahrten gemaakt
28 Skie dagen gemaakt
324,6 km aan piste geskied!

Opzich nog niet veel maar dat komt ook omdat ik tot op heden vrij weinig heb vrij geskied om mijn knie een beetje te ontlasten, en omdat ik er ook nog last van heb. En op de beginners piste staat geen apparaat die bij houd hoevaak je lif neemt!

Ik wil jullie nog bedanken voor de krabbels, emails enzv. erg leuk!

Ik zeg tot de volgende keer!

GRUSS GOT!

  • 20 Januari 2011 - 19:10

    Natasja:

    Jaja ik komme dr an heb dr zin in gaat leuk worden. Bis samstag!!!

  • 20 Januari 2011 - 20:38

    Petra & Jarno:

    Hej Jelle,

    De vooruitzichten klinken goed!
    Hoe is het nu met je knie? Ben je nog weer voor controle naar het ziekhuis geweest?
    Hier gaat alles goed... Het begint hier ook weer kouder te worden!! Winter??

    Veel plezier nog en maak er wat van samen met Natas..

    Liefs Peet

  • 22 Januari 2011 - 10:47

    De Heidel:

    Ik ga dit meteen aankaarten met mijn supervisor. Wat Alkmaar kan ... kunnen wij ook! IK KOM ERAAN!! Haha, gekheid!! Goed om te lezen dat je het leuk hebt! Ook wel prettig dat de tepratuur wat omlaag gaat ... ik persoonlijk haat zweten! Succes nog meissie ... vulle wille!!

  • 23 Januari 2011 - 21:15

    Yvo:

    jo jo, veel plezier deze week met je sis.......

    greetzzzzzzzzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 61516

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 27 November 2015

Patagonia Dreaming

24 December 2014 - 16 April 2015

Fugen seizoen 2014/215

03 November 2014 - 30 November 2014

Nieuw zeeland

08 September 2013 - 29 September 2013

Rondreis west Amerika

10 December 2012 - 08 Januari 2013

Australie

16 December 2010 - 26 Maart 2011

3 maanden ski les geven in Oostenrijk

Landen bezocht: