De tijd vliegt, alweer een maand in Oostenrijk! - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu De tijd vliegt, alweer een maand in Oostenrijk! - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt, alweer een maand in Oostenrijk!

Door: mariellekrabbenbos

Blijf op de hoogte en volg Marielle

13 Januari 2011 | Oostenrijk, Hopfgarten im Brixental

Hoi hoi,

Daar ben ik weer met een nieuwe update vanuit Hopfgarten.
Vandaag ben ik alweer een maand in Oostenrijk, de tijd vliegt voorbij, voor je het weet is het alweer half Maart.Zo langzamerhand krijg ik ook een rimte, nieuwe groep komt aan alles regelen, paar dagen les geven groep gaat weg en de volgende staat alweer klaar! En de groepen zijn altijd weer anders, dus iedere keren andere mensen om heen erg leuk!

Daarnaast kwam ik van de week in contact met de eigenaar van de andere skischool (waarmee wij niet samenwerken) hier in het dorp, ik kende hem nog van het Cios, met het cios heb ik hier de voorbereiding voor anwarter (skileraar opleiding gedaan) Dus even met hem gepraat en ja hij kende mij ook nog van 7 jaar geleden. Was erg leuk om hem even te spreken, hij bood mij meteen een baan aan voor volgend seizoen...leuk om te horen!

Afgelopen donderdag kwam er een groep van Ernst en Young allemaal mensen van mijn leeftijd en iets ouder. Ze waren hier maar 2 dagen om te skien ( 1000km enkele reis om 2 dagen te skien.... moet je er veel voor over hebben) Heb veel plezier met ze gehad, alleerst het skie les geven was erg leuk, veel gelachen! Daarnaast gingen ze zaterdag ergens apreskien, en wij werden ook mee gevraagd.En aansluitend in een Restaurant ergens gegeten. Dat liep voor mij even wat anders. Met de apreski nergens last van, eenmaal aan tafel werd ik misselijk en hoofdpijn (en nee drank was niet de oorzaak)dus ik de eigenaar van het gasthof opgebeld en die heeft mij netjes opgehaald, goed voor elkaar he (:
Zondag wel vroeg uit bed de groep weer uitzwaaien, maar ik voelde me nog niet goed. Last van migraine dus weer me bed in. Smiddags ging het gelukkig weer iets beter, heb ik even mijn auto gewassen was mijn auto erg blij mee, zag er niet meer uit! En zelf de was gedaan. En omdat het zo mooi weer was kon ik het niet laten om even met de gondel naar boven te gaan om boven even lekker in de zon te gaan zitten. Maandag avond zou pas de nieuwe groep komen, dus maandag ook nog even rustig aan gedaan, de stad in geweest op jacht naar een skihelm maar helaas nog geen goede/ betaalbare kunnen vinden.
S avond kwam de nieuwe groep aan, allemaal 3e jaars studenten van een toerisme opleiding. Erg gezellig groep. Elke avond zijn er activiteiten georganisserd en wij horen daar ook bij. Vanavond staat de bonte avond op het programma, dus ik ben benieuwd!

Het weer is hier niet echt om naar huis te schrijven, t/m gister zon zon zon, en veel te warm. En nu is het gister avond ook nog eens beginnen te regenen, en dat doet het nog steeds. De weersvoorspelling zijn dat het morgen weer opklaart dat de zon weer komt, maar het blijft helaas lang. Op lange termijn verwachten ze dat het volgende week wel weer wat kouder word, en de sneeuw kanonnen weer aan kunnen. Vanmorgen hebben we nog wel geskied met de groep maar vanmiddag hadden nog weinig mensen zin. Dus nu even relaxen en dan op naar Westendof, GERY In de apreski bar van het gebied. Gister zijn we er ook geweest en ja alleen maar nederlanders en gezelligheid!

Morgen gaat deze groep weer weg, en smorgens komt er ook meteen weer een nieuwe groep aan, dus ik kan meteen weer aan de bak! Daarnaast komen er zaterdag ook nog 2 groepen aan, dus van het weekend zitten we met onze 101 bedden helemaal vol.

Dit was het weer voor deze keer! Hoe is het in NL nog steeds regen?

Grusse aus Austria

Marielle

  • 13 Januari 2011 - 14:33

    Yvooooooo:

    hai jelle,

    pff klinkt allemaal erg vervelend allemaal hahahaha. heerlijk joh je hebt het goed voor elkaar en voor volgend jaar ook al weer in trek? doe je goed.

    hier regent het ook aan 1 stuk door pfff nog 2 dagen en dan wordt het zondag gelukkig beterrrr.

    verders weinig nieuws hier, ja verjaardag van heidy zaterdag dus je mist weer een gezellig avondje hahaha, ik wil wel ffkes ruilen heur.

    xxxxxx yvonne
    vvulle wille

  • 13 Januari 2011 - 15:34

    Samantha:

    Hoi jelle,

    Ik begin steeds jaloerser op je te worden. Als ik al die verhalen zo van je lees wil ik maar 1 ding en dat is ook weer op de ski's staan.
    Maar er is gelukkig 1 ligtpuntje over een maand gaan wij ook jouw kant op en wellicht komen we nog wel even langs.

    Het regent hier nog steeds, maar ze voorspellen wel dat het weer dat het kouder gaat worden.

    Groetjes Sam

  • 13 Januari 2011 - 16:02

    Peet:

    Hey Jelle,

    Leuk om je verhaal weer te lezen.
    Wat maak je daar veel mee zeg... Jaloers...!

    Hier gaat alles zo zijn gangetje... het blijft met bakken uit de lucht komen, maar ja.... dat is Nederland!

    Veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Liefs Peet

  • 13 Januari 2011 - 20:59

    Marloes:

    Ha marielle,

    Ik heb net al je reisverslagen gelezen. Leuk hoor. Klinkt gezellig en dat je het naar je zin hebt! Geniet je er nog lekker van? Wij zijn de 1e week van de kerstvakantie naar frankrijk geweest. Hebben een paar dagen kunnen skien. Daarna kwam er een warmtefohn door de Franse Alpen. Echt 10 graden in het dal. Dus de pistes werden een stuk minder. Wel lekker gewandeld en gesleed etc. De terugreis was wel erg lang. Pff dat was de donderdag voor kerst. Zijn we in Luxemburg gestrand, daar maar een nacht in een hotel blijven slapen. Nieuwjaarsdag ben ik met natas, petra, jarno, heid en selma wezen eten bij de loep. Was gezellig en lekker! Verder regent het hier heel veel. De Ijssel staat onwijs hoog, hopen dat het niet nog meer gaat stijgen want dan komt de hele welle onder te staan. Je kunt beter daar zitten bij jou, lekker in het zonnetje!
    Ben benieuwd naar je volgende verslag. Erg leuk om te lezen allemaal.
    Ik ga nu even je foto's bekijken ;) groetjes marloes.

  • 14 Januari 2011 - 09:28

    Hetty:

    Hey Jelle,

    Mooie verhaaltjes hoor, maar daar hebben wij hier in Markelo zo weinig aan..... IK WIL OOK SKIËN!!!!!!!!
    Zo te horen zijn wij jou de komende jaren kwijt in de winter... hahaha Leuk man dat iedereen zo enthousiast over je is!
    Wij hebben a.s. zaterdag verjaardag van Heidy (die overigens vandaag jarig is...) zal wel weer een gezellige party worden, maar we zullen ook even een momentje stilstaan bij het feit dat we jou moeten missen.... sniksnik

    ik zal jou drankjes er wel bij op drinken... hik

    Viel spass und Liebe Grusse aus Markelo


  • 14 Januari 2011 - 13:29

    Lotte:

    He daar !!
    Nou mijn voorgangers hebben alles al gezegd wat ik ook had/willen zeggen dus ik maak er geen lang verhaal van ..

    Meer dan nog heel veel plezier kan ik je niet wensen !!

    Groetjes lot

  • 14 Januari 2011 - 16:18

    Marielle Krabbenbos:

    Leuk om wat jullie te horen! Helaas lukt het nog niet om er meer fotos op te plaaten, maar ga me best doen!

    @ sam misschien kom ik nog wel een dagje jullie kant op als ik een dag vrij ben! Wanneer gingen jullie ook alweer?

    @ hetty wat let je, half maart is hier de nederlanse feestweek volgens mij echt iets voor jou! Goed dat je me drankjes op drinkt, dat vertrouw ik je wel toe.. haha

    Ik zou zeggen iedereen veel plezier op de verjaardag, en niet teveel drinken he..

  • 15 Januari 2011 - 06:52

    Jacqueline Kamperman:

    Gutenmorgen Austria,

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er maar van want voordat je het weet is het weer voorbij. Hier gaat alles gewoon door. Geen training, geen voetbal, alleen maar regen, regen, regen. Maar....... volgende week zondag hebben we weer ons jaarlijkse damesvoetbalfeestje. Zien wat het wordt, we zullen er 1 (of 2) drinken op Marleen Wijnbergen en jou. Proost alvast.

    Veel plezier nog.

  • 15 Januari 2011 - 17:28

    Yvonne's Moesje:

    Hoi wintersportmeisje,
    Eindelijk aangedacht om je waarbenje op te zoeken en te lezen. Harstikke mooi dat je het zo naar je zin hebt daar en fluitend/genietend anderen ook nog iets kunt leren.
    Dit hou je nog wel een poosje vol zo, denk ik maar zo.
    Er zijn vervelende dingen, niet dan????
    Geniet ervan en hou alle botjes heel!!!!
    Hopelijk krijgen jullie daar nog veel sneeuw, blijft het hier misschien wel weg, hihi.
    Groetjes oet Stukkum.
    Wim en Annie.

  • 18 Januari 2011 - 20:59

    Anja Haverslag:

    Hoi Marielle
    Wat leuk om je verhalen te lezen. Ik krijg door dit te volgen nu zelf ook wel heel veel zin om te gaan skieen. We moeten nog een paar weekjes wachten. Voorjaarsvakantie.
    Fijn dat het beter gaat met je knie, tijdens de EHBO les had ik het verhaal al gehoord.
    Nou geniet nog een twee maandjes van de sneeuw, kun je dan zo de warmte van het buitenbad weer in.
    Groetjes Anja en familie.

  • 18 Januari 2011 - 21:27

    De Heidel:

    Sorry voor mijn late reactie, maar had mijn laptop ff niet ter beschikking (lees: kreng had de geest gegeven) Gelukkig doet hij het weer! Goed om te lezen dat je het zo leuk hebt in Oostenrijk. Wel jammer dat het weer niet helemaal mee zit, hoop dat het snel weer kouder wordt. Zie trouwens ook dat ik gemiste oproep op skipe heb (ja, hij doet het eindelijk). Zal de volgende keer beter opletten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 676
Totaal aantal bezoekers 61644

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 27 November 2015

Patagonia Dreaming

24 December 2014 - 16 April 2015

Fugen seizoen 2014/215

03 November 2014 - 30 November 2014

Nieuw zeeland

08 September 2013 - 29 September 2013

Rondreis west Amerika

10 December 2012 - 08 Januari 2013

Australie

16 December 2010 - 26 Maart 2011

3 maanden ski les geven in Oostenrijk

Landen bezocht: