Mijn 1e week in Oostenrijk - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu Mijn 1e week in Oostenrijk - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

Mijn 1e week in Oostenrijk

Door: mariellekrabbenbos

Blijf op de hoogte en volg Marielle

23 December 2010 | Oostenrijk, Hopfgarten im Brixental

Hoi hoi,

Daar ben ik dan weer. Mijn eerste week Oostenrijk zit er alweer op.

Maaandag en dinsdag heb ik geskied met een aantal leraren van een school uit Zutphen, 1 van hen kende ik, dit was erg gezellig. Maar helaas dinsdag ging het toch even goed fout. Na een aantal dagen skiën ben je wel weer gewend geraakt en ik had echt zo iets dit gaat lekker, mijn nieuwe skië s bevallen erg goed. Maar goed dan naam van mijn skies zeggen het al RACE en dit was ik op een gegeven moment ook wel aan doen, lekker met nog een paar andere de berg afknallen. En ik wilde natuurlijk niet onderdoen voor de anderen... Op een gegeven moment kreeg je een splitsing op de piste en we moesten dus een scherpe bocht maken, op de een of andere manier had ik geen grip meer met mijn dalski en je raad het al ik gleed onderuit met volle snelheid, en ja daar moesten dan net ook een paar bomen staan ): dus ik ben keihard met mijn kont tegen van die oranje kussens aangeknald, en op dat moment had ik zoiets van dit is het geweest.. ik kom niet meer aan het skien deze winter. Maar wonder boven wonder kon ik zelf weer verder, en het was ook nog ongeveer een uur skien terug van waar we waren begonnen. Opzich ging dat redelijk, onderhand begon ik mijn knie toch wel een beetje te voelen, maar goed als dat alles was, mocht ik niet klagen! Na afloop nog gezellig wat met hen gedronken en afscheid genomen wat ze gingen de volgende dag terug naar Nederland.

Woensdag morgen werd ik wakker met overal spierpijn, snachts had ik wat meer last van mijn knie gekregen dus ik vertrouwde het toch niet helemaal. Dus op naar Kufstein naar het Krankenhaus, daar hebben ze een rontgen gemaakt en gelukkig was daar niets op te zien! Nu denken ze dat ik mijn binnenband in de knie heb opgerekt of licht heb ingescheurd, zelf denk ik dat het dat ook wel is aangezien ik nog een uur heb kunnen skien, zonder veel pijn! Maar goed verband eromheen en een paar dagen rustig aan doen. En ja dat is voor mij nog best lastig. Maandag/ dinsdag kan ik weer terug komen voor controle om uit te sluiten dat het echt niet wat is met de kruisband of de meniscus. Op dit moment voelt het al wel beter aan, dus ik denk dat het wel goed komt!

Vanmiddag zijn de eerste gasten aangekomen, de rest komt vrijdag aan. Dus het werk gaat nu een beetje beginnen. Ik hoop dat ik zaterdag weer een beetje kan gaan skien, aangezien deze mensen geen skielessen hebben geboekt en ze dat toch eigenlijk wel willen. Wat weer goed is voor mijn eigen portomonee (:
Maar goed mijn baas zei als stuur ze maar naar de ski school.Maar goed eerst moet mijn knie dus wel pijn vrij zijn!
Verder heb ik nog steeds niet mijn kamer die ik zou krijgen zit nog steeds op een erg kleine kamer, mijn nieuwe kamer die ik alwel heb gezien heeft gewoon 4 slaap plaatsen. Dus mocht er iemand langs willen komen slaap plaatsen genoeg! Verder stikt het hier van de Nederlanders op de piste hoor je alleen maar nederlands.

Voor de liefhebbers ik heb nu ook een oostenrijks nummer 00436648902113


En het adres is:
Weiler Haus 7
A - 6300 Hopfgarten Worgl

Dit was het weer van mijn kant, ik wens jullie allemaal gute weinachten! Und bis den folgende mal.

Marielle


  • 23 December 2010 - 14:57

    :

    Hey Marielle,

    Leuk dat je een waarbenjij.nu hebt aangemaakt! Kunnen we al je verhalen volgen.

    Beterschap met je knie en geniet van je tijd daar! voor je het weet zit je weer in de Hollandse sleur ;)

    Liefs Erna

  • 23 December 2010 - 19:24

    Heidel:

    Hey Jelle,

    Ben wel blij voor je dat het niet ernstig is! Daarvoor heb je er te veel naar uit gekeken!! Je ziet er trouwens blitz uit in je nieuwe ski-broek. Wanneer krijg je de goede kamer? Doe het rustig aan!

    Xje Heidy

  • 23 December 2010 - 20:53

    Samantha:

    Hoi hoi,

    Hopleijk heb je, je kniebanden niet beschadigd. Vraagje, Zou je misschien is na willen vragen aan je baas of collega's of er iets bestaat wat je tussen je scheenbeen en de skischoen kan doen tegen de pijn of dat er iets anders bestaat wat de pijn kan verlichten.

    Lief sam

  • 24 December 2010 - 15:02

    Petra & Jarno:

    Hey Jelle...
    Hopelijk is alles nu weer wat beter met je knie en is het niet ernstig... Zou zonde zijn!
    Hier gaan we genieten van een WITTE Kerst.... Wij wensen jou ook hele fijnde dagen... en wachten vol spanning op je volgende verhaal.....
    Veel plezier.. Liefs ons!

  • 24 December 2010 - 15:58

    Lotje En Henkie :

    Verveld van je knie, we duimen voor je dat alles goed is ! gezellige dagen daar ! en tot je volgende verhaal

    groetjes ons

  • 25 December 2010 - 15:16

    Gerwin:

    hey. jelle heir een berichtje vanuit het koude markelo.

    hoe gaat het nu met knie banden.?
    ben je al en komende week al druk met les geven. verder gaat hier alles goed. goeie kerstdagen en maak er een mooie tijd van.! de groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 61512

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 27 November 2015

Patagonia Dreaming

24 December 2014 - 16 April 2015

Fugen seizoen 2014/215

03 November 2014 - 30 November 2014

Nieuw zeeland

08 September 2013 - 29 September 2013

Rondreis west Amerika

10 December 2012 - 08 Januari 2013

Australie

16 December 2010 - 26 Maart 2011

3 maanden ski les geven in Oostenrijk

Landen bezocht: