Op naar het zuiden - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu Op naar het zuiden - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

Op naar het zuiden

Blijf op de hoogte en volg Marielle

25 November 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Daar ben ik weer na een aantal dagen zonder internet. Ik was gebleven bij Woensdag natuurlijk weer vroeg om richting queentown te gaan. Het regende en regende gelukkig zaten we de hele dag in de bus )-: van 7 tot 6. Hoe meer we richting queentown gingen hoe ruiger de bergen en landschap werd. Met sneeuw toppen. Geweldig! Donderdag actie dag s morgens de gondel omhoog genomen met een mooi uitzicht over de stad daar een mooie wandeling gemaakt. S middags de canyoing swing waarvan jullie de foto vast van gezien hebben. Was een leuk swing maar helaas niet zo spectaculair als ik gehoopt had, maar leuke ervaring. Vrijdag op naar doubtfoul sounds het zuidelijkste puntje waar we naar toe gaan. Dit is een gebied met allemaal fjorden en erg afgelegen. Daar een bokt gepakt en uiteindelijk kwamen we op onze eindbestemming een soort van scouting hut in de middel of knowhere. ( er was maar 1 weg) 2 overnachtings hutten, echt super.Aangezien het de hele dag geregend had waren er veel watervallen en begon het zonnetje te schijnen. Zondag 6 uur op voor een super mooie kajak tocht door de fjorden, pinguïn en dolfijnen in het wild gezien, lekker zonnetje en bergen met besneeuwde toppen. Hier had ik wel een week kunnen blijven maar helaas we moesten verder. Smiddag la een bus rit naar centraal otago dat is het binnenland van nieuw zeeland. Wat een verandering van landschappen. Van groen, veel water hoge bergen naar droge vlakte met rotsen waar zelfs de boeren hun land besproeien en dat in maar vier uur rijden. Maandag hebbe we 35 km vd otago railway trail gefietst lekker actief bezig geweest en jawel het was ruim 25 Gr dus dat was een lekker dagje! Vandaag was weer een bus dag naar christchurch daar een wandeling door de stad gemaakt. In 2011 was hier een aardbeving en dat kun je nog steeds erg goed zien, overal kapotte gebouwen, veel bouwvakkers. Niet echt een leuke stad om langer te verblijven. We verblijven nu in een gevangenis is wel grappig.... De tijd vliegt nu echt voorbij nog maar 3 dagen te gaan)-: dus nog maar even optimaal genieten van alles om mij heen!

Groetjes!

• 25 November 2014 - 18:23

Heidy:

Balen dat het er alweer bijna op zit. Des te meer rede om nog flink te genieten. Jij mag de swing dan niet spectaculair vinden, ik kreeg al hoogtevrees van de foto :-)