Zuidereiland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu Zuidereiland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

Zuidereiland

Blijf op de hoogte en volg Marielle

18 November 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Ik was gebleven bij vrijdag. Vrijdag wederom weer lekker vroeg op om de Ferry te pakken naar het zuidereiland Picton. Dit was een tocht van 3,5 uur. Laatste gedeelte vd tocht was erg mooi. Daarna nog 3 uurtjes in de bus op weg naar nationaal park abel Tasman. Daar hebben wij een water taxi gepakt. Naar onze accommodatie voor die nacht. Een floating hostel in een erg mooie baai. S avonds weer een BBQ gehad... Jaja alweer!
Zaterdag adventure dag canyoing in Abel Tasman national park. Eerst een 1,5 uur wandeling berg op. Goede w up (-: met erg mooie uitzichten. Daarna een 3 uur durende canyoing gedaan wat was dat gaaf. Springen van rotsen van 8 meter, abseilen in watervallen glijden over rotsen. We hadden super mooi weer echt gaaf om te doen. S avonds de beste hamburgers van nieuw Zeeland gegeten.
Zondag op naar het wilde westen, de plaats punaiki. Onderweg zeehonden gezien en een ruige kust met mooie rotsen. Hier hebben we overnacht in het regenwoud. In een houten hutje, erg mooi hier had ik wel langer kunnen blijven. Maar helaas we moesten verder. S avonds nog een mooie sunset gezien aan zee.
Maandag eerst een mooie wandeling gemaakt van 2,5 uur door het regenwoud daarna de bus in 4 uurtjes naar Franz Josef. Onderweg nog een stop gemaakt bij een grey stone factory waar ze sieraden maken.
Dinsdag Franz Josef dag, het weer was helaas wat minder. De helikopter vluchten naar de gletsjer waren allemaal gecanceld vanwege de wind. Ik heb hier een erg mooie wandeling naar de gletsjer gemaakt. Heb me dus prima vermaakt. Zo meteen de hotpool in en dan uit eten. Morgen word weer een dag in de bus richting queenstown. En word het weer tijd voor adrenaline activiteiten jaja nog meer (-:

Groetjes