De reis - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

De reis

Blijf op de hoogte en volg Marielle

07 November 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Kia ore,

Maandag avond was het zover op naar Nieuw Zeeland. De 1e vlucht naar Dubai ging voorspoedig. In Dubai moest ik overstappen naar Sydney. Even de benen strekken en op voor de vlucht van 13,5 uur pfff.... Het was een lange zit. Aantal keren geprobeerd een film te kijken maar halverwege steeds in gedommeld)-: dus toen maar muziekje op. In Sydney even een uurtje mijn benen strekken om vervolgens richting Auckland te gaan, deze vlucht was maar 2,5 uur en stelde dus eindelijk niet veel meer voor. Al met al goede vluchten gehad helaas weinig tot niets kunnen slapen...
Eenmaal in Auckland opzoek naar een bus die richting de stad ging ook gevonden en een uur later was ik bij m'n Hostel voor die nacht. Midden in de stad aan de haven. Eerst even een verfrissende douche genomen en op naar de Mac donalds opzoek naar een big Mac, aangezien ik het vliegtuig voedsel slecht kan verdragen heb 28 uur op biscuit en water door gebracht. Nou ik kan je vertellen de Big Mac was heerlijk!! Verder even in de haven geweest en het zonnetje scheen dus dat was lekker ( 20 graden). Om 7 uur hadden we een meeting met de groep en zijn daarna met z'n allen uit eten geweest. Volgens mij is het leuke groep van 17 pers met een mix van Duitsers, Engelsen, Amerikanen, Denen en IJslanders. Daarna vroeg naar bed want ik was helemaal kapot en een beetje last van een jetlag.
Inmiddels was het voor mij donderdag, om 8 uur vertrokken we richting het noorden van het noorder eiland met als eindbestemming Bay of iland Pahia. Onderweg mooie landschappen gezien veel groen, heuvels, schapen, regen en zon. Het ene moment regent het het andere moment schijnt de zon. Aan het eind vd dag kwamen we aan met onderweg een aantal mooie stops.
In Paiha stapte we op de boot hier hebben we ook overnacht. Aan boord hebben we oa duck hunting gedaan. ( met een paintbal geweer op een eend schieten die ze achter de boot hebben vast gemaakt) was leuk. Daarna zee vissen, jaja ook nog 1 gevangen (-: wanneer de vissen groot genoeg waren gingen ze op de BBQ en s avond om 22.00 uur hebben we nog gekayakt op zee. Was erg gaaf maar ook koud brrr er zitten hier organismen in het water die snachts licht gegeven erg mooi om te zien.
Vrijdag hebben we eerst gesnorkeld daarna zijn we naar een eiland geweest hier hebben we een erg mooie wandeling gemaakt met super uitzicht op de baai (zie foto op facebook) daarna terug met de boot naar het vaste land. Daar nog een mooie wandeling gemaakt naar een waterval. Nu zit ik dit verhaaltje te schrijven, kom net terug van een BBQ en het is nu echt koud brrr overdag was het rond de 23 graden maar als de zon onder is word het snel koud en kun je je winterjas wel weer aan...

Tot nu toen gaat alles goed, leuke groep mooi land. Ben benieuwd wat de volgende dagen mij gaan brengen. Tot het volgende verslag!

• 07 November 2014 - 13:27

Natasja:

Super hoor! Genietze maar das niet zo moeilijk daar...

• 07 November 2014 - 14:28

Heidy:

Fijn om te lezen dat de reis goed is verlopen. De foto's op facebook zien er mooi uit :-) Geniet ervan en ik wacht in spanning op je volgende verhalen!

• 07 November 2014 - 17:00

Annie :

Mooi om te lezen !!!!!! geweldig