Zuid amerika een nieuw avontuur - Reisverslag uit Argentina, islas, Antarctica van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu Zuid amerika een nieuw avontuur - Reisverslag uit Argentina, islas, Antarctica van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

Zuid amerika een nieuw avontuur

Blijf op de hoogte en volg Marielle

10 November 2015 | Antarctica, Argentina, islas

Vrijdag 6 november

Het is zover een nieuw avontuur en deze keer naar zuid Amerika Argentinië /Chili/ Patagonië.

Met de trein naar Schiphol en jawel meteen vertraging omdat er geen treinen reden door een seinstoring en dan te bedenken dat je al aan de krappe tijd zat.... Via Utrecht uiteindelijk toch nog op Schiphol. Waar het ook weer lekker druk was en alles erg lang duurde ivm met de verscherpte beveiliging. Uiteindelijk toch nog 20 minuten over voordat ik mocht gaan boarden.
Deze eerste vlucht naar Houston (10 uur) verliep prima. Eenmaal op Housten had ik een overstap van 7,5 uur... De eerste 1,5 uur door gebracht met douane en immigration. Toen het vliegveld maar eens verkend en de rest van de uren door gebracht met wifi. De 2e vlucht naar Buenos Airos (BA) duurde weer tien uur. En jawel na bijna 30 uur onderweg geweest te zijn kwam ik aan in het zonnige en warme BA ruim 28 graden. Ik had van te voren een taxi geregeld en die stond al voor me klaar. Met 30 minuten was ik bij mijn hotel. Tas gedropt korte broek aan en de stad een beetje verkennen. Het was er erg druk, wat blijkt kwam ik midden in de jaarlijkse gay parade terecht. veel verschillende soorten mensen gezien... S avonds vroeg naar bed. ( en al lekker verbrand)

Zondag had ik nog een "vrije dag" voor ik mijn groep zou ontmoeten die avond. Ik ben over de San Telmo market gelopen die hier iedere zondag is. Echt een ouderwetste markt met tango BBQ en veel vlees. Daarna heb ik een fiets gehuurd en heb ik al fietsend een deel van BA verkend. Kan wel zeggen dat het wat anders is dan de holterberg, veel verkeer overal taxi maar alles is goed gegaan. S avonds zoals gezegd de eerste meeting gehad met de groep (internationaal) veel Canadezen paar Europeanen een diverse mix van mensen.

Maandag ochtend vroeg op (4.15 uur) om de reis te starten richting het zuiden met een twee uur durende vlucht naar Bariloche. Hier een heel andere natuur bergen,steppen/sneeuw en harde wind. Het was nu 24 graden maar voelde als 8 door de harde wind die er was. We hebben met een aantal mensen een ski lift gepakt eenmaal boven een erg mooi uitzicht over besneeuwde berg toppen en meren. Dit was ook de eerste ervaring met de lokale bus... Het gaspedaal kennen ze hier wel! Net terug van een hapje eten met de groep m'n eerste steak gehad en die was erg lekker!

Tot op heden vermaak ik me prima, het avontuur gaat nu echt beginnen met morgen een hike van 5 uur!

  • 10 November 2015 - 07:28

    Carola:

    Ik ga je volgen. Leuk al die verhalen te lezen en het begin is er. Ga genieten

  • 10 November 2015 - 07:43

    Marloes:

    Gaaf Marielle! Veel plezier en succes met het hiken

  • 10 November 2015 - 07:52

    Yvonne :

    Hihi heb Jij weer een gay parade, de toppers waren er waarschijnlijk niks bij. De tango toch wel mee gedanst? ??

    Super stoer dat je weer zo'n gave reis in je eentje maakt.
    Geniet ervan en leuk om je volgende verhaal te lezen.
    Veel plezier

    Liefs uit Lochem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 61553

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 27 November 2015

Patagonia Dreaming

24 December 2014 - 16 April 2015

Fugen seizoen 2014/215

03 November 2014 - 30 November 2014

Nieuw zeeland

08 September 2013 - 29 September 2013

Rondreis west Amerika

10 December 2012 - 08 Januari 2013

Australie

16 December 2010 - 26 Maart 2011

3 maanden ski les geven in Oostenrijk

Landen bezocht: