SERVUS - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu SERVUS - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

SERVUS

Door: mariellekrabbenbos

Blijf op de hoogte en volg Marielle

03 Februari 2011 | Oostenrijk, Hopfgarten im Brixental

Hallo, hallo daar ben ik weer!

Mij eerste 7 weken zitten er nu officieel op, en nog steeds vliegt de tijd voorbij. Heb niet het gevoel dat ik nu alweer op de helft van mijn verblijf hier ben.
Afgelopen week weer veel mee beleefd. En gelukkig gaat het met mijn knie weer de goede kant op, sinds een paar dagen gebruik ik geen pijnstillers meer (: en dat is denk ik wel een goed teken. Heb een goed gevoel dat het toch wel mee valt en de arts het hier fout heeft!

We waren gebleven bij vorige week donderdag. S avond gezellig wat met mijn zus in een ander dorp wat gegeten, en wat blijkt is daar net een avond met tiroler muziek hoempa pa wij even geluk.... haha was wel gezellig! Toen we s avonds terug kwamen was de staigaire (inge) die bij mij komt stage lopen t/m 3 maart ook gearriveerd. Dus vanaf nu heb ik een persoonlijke assistent.... altijd handig, leuke meid om mee op te trekken.
Vrijdag en zaterdag dus met mijn zus en Inge wezen skiën, we hadden erg mooi weer dus we hebben volop genoten van de zon. Zaterdag avond mijn zus weer op de trein gezet naar nederland, toch wel beetje raar om een week met elkaar op te trekken en dan in eens is het weer afgelopen. Maar goed het was erg gezellig, en zei heeft ook lekker kunnen profiteren van mijn aanwezigheid hier, zo heeft ze bijv. 8 dagen skies GRATIS gekregen een lift pas voor de prijs van een KIND en voor de overnachting heeft ze ook al geen hoofdprijs hoeven te betalen. Dus al met al wie wil er niet zon zus....... (:

Zondag was ik vrij en Inge moest nog wat voor school doen, dus s morgens lekker alles rustig aan gedaan, tussen de middag ben ik even naar de oefen piste gaan kijken, toen dacht ik van waarom zou ik als ik vrij ben niet voor de ski school gaan werken... dus smiddags even langs de ski school gegaan waar wij mee samen werken en gevraagd of ze nog mensen nodig hebben...aangezien mijn nieuwe groep pas woensdag ochtend zou aankomen. En ik nog 2 dagen vrij was, was wel lekker aangezien het super weer was/ is. Maar goed de ski school had wel mensen nodig dus zo heb ik afgelopen maandag en dinsdag voor de ski school gewerkt. Erg leuk om te doen. Ik had 5 mensen in mijn groepje, eigenlijk de afvallers van een ander groepje. 2 Engelsen 1 bulgaar en 2 duitsers. En daar sta je dan, 6 weken alleen maar in het Nederlands les geven en dan ineens omschakelen naar het duits en engels pfff... In het duits gaat me wel goed af maar in het Engels was wel ff lastig. De 2e dag ging gelukkig qua taal al een stuk beter. Ze waren super tevreden over me, en dat is echt leuk om te horen! Dus mocht ik een keer naar London willen een slaap plek heb ik al... haha. De ski school zelf was ook erg tevreden, en mocht ik weer een wisseldag hebben ( die ik nog wel eens heb, tussen 2 groepen) willen ze graag een beroep op mij doen, en op deze manier kan ik zelf ook nog wat bij verdienen. Goed geregeld toch...


Verder zijn we dinsdag avond nog ff naar de kroeg hier geweest. Op een van de eerste groepen die ik hier had zat een snowboard leraar, maar die was niet het hele seizoen in gepland voor Duke travel. Ik vertelde hem toen dat ze bij de ski school (onze concurrent waar we niet mee samenwerken) nog mensen zochten. Dus hij daar heen, en sinds 2 weken werkt hij nu bij de plaatselijke ski school. De ski school die mij ook nog steeds erg graag wil hebben, die jongen vertelde dat ik daar zo aan het werk kon, dat ze alles voor zouden regelen... maar goed ik heb een contract met duke, en dat bevalt ook prima! Maar wederom toch leuk om te horen.

Op dit moment zit hier een groep t/m zaterag. Zondag avond komt weer een nieuwe groep, allemaal leerlingen met een verstandelijke beperking, syndroom van down enzo. Het lijkt mij een super leuke uitdaging om deze leerlingen aan het skien te krijgen. Dus ben benieuwd!

Zo dit was het weer voor deze keer. Iedereen nog steeds bedankt voor de leuke mailtjes, reacties, krabbels en gesprekken op skype! Op naar een nieuwe week met nieuwe belevenissen!

Liebe grusse

Marielle

  • 03 Februari 2011 - 17:06

    Yvo:

    tjonge tjonge tjonge wat een complimentje over jou zeg, je zou nog naast te skieës gaan skieën hahahaha. goed om te horen en ook leuk toch. en lekker weer wat wil je nog meer. hetty, lotte en ik gaan zondag na winterberg kijken of ik het nog kan na 1 jaar niet op de latten hebben gestaan. wordt vast gezellie.

    leuke foto's trouwen in de iglo, en natas aan de borrel ik dacht eerst, dat ze aan haar pufje zat te lurken hahahahahahaha.

    nou veel plezier ook met de nieuwe groep lijkt me een leuke uitdaging voor jou en ook erg leuk om te doen.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    vanuut lochem.

    ps het wordt hier 10 graden boven nul dus ook lekker warm...

  • 03 Februari 2011 - 17:26

    De Heidel:

    Euh, jongedame ... maak je jezelf niet te populair daar. Zometeen willen ze je nog houden en wat moeten wij dan?? Haha, mooi dat het zo goed gaat, maar ruil die 'nieuwe woning' van de foto maar weer mooi in voor je eigen huissie hier in Markelo!! Van die foto van Natas wou ik bijna zeggen: Asmatisch M&*%#@, maar lees net bij Yvonne dat het om een drankje blijkt te gaan ... goed bezig!!

  • 03 Februari 2011 - 19:04

    Marloes:

    Ha Marielle, leuk om te lezen. Fijn dat het je zo goed bevalt daar. Als ik niet met kerst was geweest, had ik nog wel een weekje langs kunnen komen. Ze willen je vast volgend jaar wel weer inplannen, komen we dan met z'n alleeennnnnn, met z'n alleeennnnn!! Heb je Mentale Theo daar al gespot? Of is ie daar niet in de buurt? Hier verder weinig nieuws. Genietse nog!

  • 03 Februari 2011 - 21:31

    Miriam, :

    Hoi Marielle,

    Leuk om je verhalen te lezen. Heerlijk genieten in de sneeuw. Nog heel veel plezier!

    Groetjes Miriam (groep 3, DLS)

  • 05 Februari 2011 - 10:58

    Natasja:

    Ja dames dat was een shotje flying hirsch hahhahhaha.

    Maar het asmatisch ..... zit nu weer te lurken aan haar andere shotje

    Ja zusje ben ook erg blij met jou en t was erg gezellie!

    Thx!!!! GruBe Natasja

  • 07 Februari 2011 - 23:15

    Claudia:

    ik lees het al, het gaat dus helemaal goed daar. straks kom je helemaal niet meer terug en dat kan niet he!!!

    Wij kunnen je niet missen.
    Dus niet met 1 of andere Oostenrijker aan de haal gaan (haha).

    afgelopen periodes veel gewerkt en deze periode bijna alleen maar voor de weekenden ingedeeld, begin nu ontwenningsverschijnselen te krijgen.
    niet meer gewend om zo weinig te werken. maar goed qua uren maakt het niet zoveel uit die komen nog aardig in de richting van de vorige periodes.
    Volgende week donderdag laten we onze hond inslapen, dat zal een zware dag/tijd worden. de dierenarts komt bij ons thuis om het te doen zodat de hond geen stress meer heeft om bij de praktijk naar binnen te moeten.

    heb nu weer wat meer tijd om wat vaker even een krabbel te plaatsen.

    groetjes,

    claudia

  • 09 Februari 2011 - 20:52

    Jeanny:

    Marielle
    leuk je verslag te lezen, fijn dat jullie het goed kunnen vinden samen. ik ben de moeder van Inge.
    Ik wil je wat vragen, Inge is 16 febr jarig en heb een kadotje voor haar klaar gemaakt en geef dit maandag aan de bus chauffeur mee. Kun je dit op woensdag aan haar geven. en er toch een klein feestje van maken die dag?
    onze hartelijke dank
    Jeanny Mathijssen

  • 09 Februari 2011 - 22:15

    Mariëlle:

    @ jeanny ik ben al op de hoogte gebracht dus dat komt helemaal goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 61523

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 27 November 2015

Patagonia Dreaming

24 December 2014 - 16 April 2015

Fugen seizoen 2014/215

03 November 2014 - 30 November 2014

Nieuw zeeland

08 September 2013 - 29 September 2013

Rondreis west Amerika

10 December 2012 - 08 Januari 2013

Australie

16 December 2010 - 26 Maart 2011

3 maanden ski les geven in Oostenrijk

Landen bezocht: