Mijn 2e week in Oostenrijk! - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu Mijn 2e week in Oostenrijk! - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

Mijn 2e week in Oostenrijk!

Door: mariellekrabbenbos

Blijf op de hoogte en volg Marielle

30 December 2010 | Oostenrijk, Hopfgarten im Brixental

Hoi hoi,

Hier ben ik weer met een kort verslagje vanuit oostenrijk!
Met mij gaat het weer de goede kant op. Hebben jullie nog steeds last van de sneeuw en de kou, en hebben jullie goede feestdagen gehad....?
Hier heb ik vrij weinig van kerst meegemaakt, s avonds heb ik gezellig met de groep mee gegeten en overdag de piste op!

Vorige week vrijdag zijn zoals ik al eerder heb verteld de eerst gasten aangekomen een vrij grote groep van 45 mensen met allemaal vrienden fammillie en bekenden. Deze groep had verder gaan skiles geboekt, dus ze vroegen zaterdag al of ik een paar kinderen les zou willen geven, maar helaas ik zat nog met mijn knie en durfde het nog niet helemaal aan. Die dag ben ik zelf 1 keer naar boven geweest en heb ik een kleine afdaling genomen eens even kijken hoe mijn knie zich hield. Opzich ging het wel redelijk, dus dat betekende dat ik de volgende dag mijn eerste skieles zou gaan geven. Dus vanaf zondag ben ik begonnen met het geven van ski les, het ging allemaal lekker rustig aan dus ik kon zelf ook weer even wennen. Vanaf woensdag durf ik zelf ook weer wat meer, en kan ik weer pijnvrij lopen, met het skien zal dat nog wel even duren ben ik bang, maar goed ik sta er gelukkig weer (: (ik had maandag/ dinsdag eigenlijk terug moeten komen in het zeikenhuis voor controle, maar goed dat heb ik dus niet gedaan want ik heb het gevoel dat het weer de goede kant op gaat) Verder is het echt een leuke groep, gezellig mensen ook nog een paar leeftijds genoten en alles word voor me betaald en daarbij krijg ik de lessen ook nog betaald, dus wat dat betreft, een beter begin had ik niet kunnen hebben.
Hier met de eigenaar is het allemaal nog een beetje wennen, ze hebben pas sinds 1 jaar dit gasthof, en eigenlijk is het het voor hen het eerste winter dat ze continue vol zitten, soms loopt het dus allemaal wat anders dan wat op papier staat. Dat houd dus in dat ik al erg veel heb moeten regelen, ik hoop dat het dan ook bij deze 2 groepen blijft en de rest van de winter wel gaat zoals op papier staat...Maar goed dat is weer afwachten. Maandag komt een nieuwe groep (school) eens kijken hoe dat gaat lopen!

Verder qua weer is het best wisselvallig, van het weekend was het best mistig, begin van de week was het lekker zonning toen weer paar dagen mist, en vandaag was het weer echt super. We hebben de hele dag boven de wolken geskied, gezeten gewoon lekker in een trui.... Dus ik begin al lekker een bruin kleurtje te krijgen!

Morgen dan gaan een aantal van de groep olliebollen en appelflappen bakken, en verder weet ik eigenlijk niet wat er nog op de planning staat maar dat word allemaal vast gezellig!

Dit was het van mij kant weer, ik zou zeggen allemaal een fijn oudejaarsdag en iedereen een gezond, gelukkig en sportief 2011 gewenst!

Groetjes Mariëlle

  • 30 December 2010 - 21:06

    Bas En Yvonne:

    Hey meis,

    lekker kleurtje al en je bent er nog maar 2 weken... wij wensen jou ook een heeeeeeeeeel goed, sportief en heel mooi 2011

    liefs bas en yvonne

  • 31 December 2010 - 18:19

    Natasja:

    Ejh zussie een hele goede jaarwisseling daarin Austria und biss schnell ich habe dr zin an!! Liefs deine schwester.

  • 01 Januari 2011 - 11:49

    Heidel:

    Hey Jelle,
    Gelukkig nieuwjaar!! Hoe waren de oliebollen? Goed om te lezen dat het beter gaat met je knie! Hier begint de sneeuw al aardig te smelten! Gister ochtend kon je op sommige wegen nog schaatsen! Hopen dat het nog even door blijft dooien, zodat alle wegen goed vrij zijn (en mijn thuin, haha) Nou meis, doe je best in 2011 op de piste!
    Xje Heidy

  • 01 Januari 2011 - 12:18

    Marjolein:

    Leuk om je verhalen te lezen!
    En ik wens jou een heel gelukkig 2011 en nog heel veel plezier in Oostenrijk!

    Groetjes,
    Marjolein

  • 01 Januari 2011 - 17:14

    Annie En Jos:

    Fijn te horen dat je blessure de goede kant opgaat en dat je straks weer volledig mee kan doen met het skieen en dus de groepen weer het nodige bij kan brengen. Wij wensen je dan ook alle goeds voor 2011 en kijken uit naar het volgende verslagje. Hier gaat, zo lijkt het tenminste, de winter langzaam voorbij en begin ik al aardig te wennen aan het thuiszijn. Nu aan de slag om de overdadige oliebollen en flappen te verwerken. Houd je goed en tot horens. Hartelijke groeten Annie en Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 61516

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 27 November 2015

Patagonia Dreaming

24 December 2014 - 16 April 2015

Fugen seizoen 2014/215

03 November 2014 - 30 November 2014

Nieuw zeeland

08 September 2013 - 29 September 2013

Rondreis west Amerika

10 December 2012 - 08 Januari 2013

Australie

16 December 2010 - 26 Maart 2011

3 maanden ski les geven in Oostenrijk

Landen bezocht: