Deel 2 - Reisverslag uit Argentina, islas, Antarctica van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu Deel 2 - Reisverslag uit Argentina, islas, Antarctica van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

Deel 2

Blijf op de hoogte en volg Marielle

13 November 2015 | Antarctica, Argentina, islas

Hoi hoi,

Hier een nieuw bericht maar dan vanuit Chili.

Dinsdag hebben we een erg mooie hike gemaakt van ruim 4 uur. We hadden erg mooi weer wat voor hier best uitzonderlijk is. Onderweg 4 verschillende gletsjer gezien.
Woensdag hebben we de lokale bus gepakt naar Chili best een bijzondere ervaring aangezien we de grens over moesten. Als je vanuit Argentinië naar Chili reist mag je geen dierlijke producten mee nemen zoals vleeswaren kaas enzv. Eenmaal bij de grens de bus uit alle bagage werd uit geladen en er kwamen kwamen honden die alles checkten, incl hand bagage. Daarnaast moesten we ook alle bagage opnenen en laten zien. Bijzondere ervaring! Eenmaal in Chili gingen we naar puerto varas een dorpje aan een meer omgeven met vulkanen. Het weer was nog steeds goed dus we hadden een mooi uitzicht van een meer met op de achtergrond een vulkaan met besneeuwde toppen. De vulkaan was in april nog actief!

Donderdag heb ik een hike gemaakt op de vulkaan. We zijn tot ongeveer 1000 m geklommen. Helaas was het weer wat minder, regen harde wind en slecht zicht waardoor we de top vd vulkaan niet hebben kunnen zien. De wandeling (6 uur) was wel erg mooi. Later werd het wat beter en hadden we nog mooi uitzicht over een meer. Over een paar dagen gaan we de Torres' de paine hike van vier dagen maken qua weer was dit nog maar 50 procent van wat we daar kunnen verwachten. Dus s avonds maar even wat warme en waterdichte kleren gekocht.

Vandaag hadden we een vlucht naar punta arenas van 2 uurtjes dus nog meer richting het zuiden, dus meer kou en regen.

Tot nu toe vermaak ik me prima leuke groep en mooie natuur. Mijn volgende verhaal zal zijn na de vierdaagse hike die we zondag gaan starten. Vier dagen back to basic Met veel regen en wind en hopelijk super uitzichten. Ik ben benieuwd...!

• 13 November 2015 - 21:50

Heidy:

De foto's zijn ook weer super mooi en jaloers makend! Geniet ervan!

• 13 November 2015 - 21:57

Carola:

Klinkt super leuk. Jammer van het weer, hopen dat het met de hike mee gaat vallen. Veel plezier en mijn motto. Genieten!!