4 klimaten in 1 dag - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu 4 klimaten in 1 dag - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

4 klimaten in 1 dag

Blijf op de hoogte en volg Marielle

13 November 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Kia ora,

Daar ben ik weer. Dinsdag vroeg op, ja ik heb echt vakantie moet er iets voor over hebben he... Eerst 2 uurtjes in de bus naar waitomo waar veel grotten zijn (ruim 800 ontdekte) in de grotten (cave's zijn veel gloeiende wormen/ glowing worms) die geven licht in het donker. Daar heb ik black water rafting gedaan. Gaaf met wetsuite hoofdlamp de grot in dalen door kleine openingen kieren kruipen door ijskoud water lopen/ zwemmen drijven op een band. Als ik er aan terug denk krijg ik het nog koud brrrrr maar wat was het leuk om te doen. Als we de lampen uit deden zag je een soort van sterren hemel met glowing Worms. Daarna op naar rotura weer twee uurtjes in de bus. Onderweg eerst lekker zonnetje gehad daarna veel regen. In rotura hebben we een Maori experience gehad. Het bijzondere aan rotura is dat er overal stoom uit de grond, uit putdeksels uit de weg komt. Het water is ruim 100 gr. En het ruikt er heel lekker naar rottende eieren. Woensdag uitslapen, we vertrokken om 9.45 uur. We zouden de tongario crossing gaan doen, dit is de nr 1 wandeling in nieuw zeeland. Maar helaas het weer zat ons tegen. De condities boven waren te slecht, veel wind en sneeuw )-: erg jammer aangezien ik hier echt naar uit gekeken heb. Als alternatief zijn we naar de lady fox geiser geweest, borrelende modderpoelen en een thermaal gebied. Bijzondere natuur verschijnselen erg mooi om te zien. Daarna op naar onze accommodatie een logde op 1100 meter. De regen begon te veranderen in sneeuw... Voor hier ook bijzonder aangezien het hier nu zomer is. Maar wel even leuk! Daar een kleine wandeling kunnen maken en weer de hot tub in geweest.
Donderdag op naar wellington een rit van 5 uurtjes. Onderweg mooie landschappen gezien met veel schapen en koeien. Nu zijn we in wellington net naar nationaal museum van nieuw zeeland geweest. Zo uit eten en dan morgen om 5.30 uur op om de boot naar het zuider eiland te pakken. Ik ben erg benieuwd want het schijnt daar nog mooier te zijn...

• 15 November 2014 - 09:31

Heidy:

Zo vroeg op is niet mijn idee van vakantie :-) Je maakt echt indrekwekkende dingen mee hoor! Ga nu nog ff uitgebreid de foto's bekijken!