En alweer een week voorbij met veel sneeuw! - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu En alweer een week voorbij met veel sneeuw! - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Marielle Krabbenbos - WaarBenJij.nu

En alweer een week voorbij met veel sneeuw!

Door: mariellekrabbenbos

Blijf op de hoogte en volg Marielle

27 Januari 2011 | Oostenrijk, Hopfgarten im Brixental

Hoi hoi,

Daar ben ik weer, dit keer vanuit een winters Oostenrijk! Wat kan het hier sneeuwen. Agelopen week weer veel meegemaakt leuk en minder leuk.
Donderdag,vrijdag,zaterdag, zondag en maandag hebben wij hier sneeuw gehad! Dus qua sneeuw heb ik niets te klagen.
Daardoor was het ook erg zwaar skien de laatste paar dagen, het leek er wel op dat we off piste aan het skien waren op de piste... tot de enkels in het sneeuw! Natuurlijk wel een erg leuke ervaring, maar helaas was dit was voor mij achteraf eigenlijk wel wat te zwaar aangezien ik nog steeds last van de knie heb.. en daardoor heb ik alleen maar meer last heb gekregen.
Dus woensdag heb ik mij maar over laten halen door mij zus om toch weer langs de huisarts te gaan. Ik voelde me een aantal dagen ook al niet fit, hoofdpijn alles dicht zitten. Dus nog een reden om toch maar even te gaan. De arts heeft even staan duwen en trekken aan mijn knie/been, en hij zegt dat mijn kniebanden/ kruisbanden goed zijn maar dat ik waarschijnlijk een scheurtje in mijn meniscus heb... ): Dat was wel even balen toen ik dat hoorde, had ik dus liever niet willen weten! Maar goed hij raad mij aan bij terug komst in NED een mri te laten maken. Hij zij wel dat ik geluk had dat ik sterke beenspieren heb van het fietsen/ hardlopen anders had ik misschien al niet meer kunnen skiën. Maar goed hij kan er ook niet in kijken dus het is niet voor 100 procent gezegd dat dit het is. Skiën mag ik dus nog wel, doe dit nog steeds met een brace om. Het kan gebeuren dat mijn knie op slot springt en ik hem dus niet meer kan strekken en tja dan kan ik dus niets meer en moet ik een kijkoperatie. Dat risico wil ik wel lopen aangezien ik al 5 weken dacht dat het mijn binnenband was die opgerekt zou zijn! Ik ga ervanuit nu de piste condities weer optimaal zijn de pijn ook minder word. En heb alwel meer mensen gesproken die ook gewoon kunnen skien met een scheurtje in de meniscus. Moet alleen voorzichting zijn met de beweging die ik doe!

Zaterdag kwam mijn zus hier aan met de trein. Dus ik mooi om half 9 op station, heeft ze gewoon een uur vertraging op het station hiervoor maar goed ik ben eigenwijs en toch maar een uur gewacht! Ik had mij deze week ook vrij gepland dus we konden mooi samen het gebied in! Zaterdag zijn we nog met een groepje opgetrokken die ik 2 dagen daarvoor had lesgegeven, de oudste was 60 en ja ik heb die zover gekregen dat ze van de blauwe piste ging, echt super leuk hoeveel iemand in 2 dagen kan leren en ook op pakt.

vanaf nu een de belevenissen van mijn zus!

Het is hier fantastisch super groot ski gebied je kunt hier alle kanten op ideaal. Ik had zaterdag ochtend een goeie binnenkomer hier 2 broers die even moestten kijken wie van hun 2 het sterkste was..... Ik ben er nog niet achter misschien komt dat nog... In Westendorf kwamen we Theo Otten tegen de dj van bill lache...

Op de piste hielp ik een amsterdammer ff z n ski stok aangeven maar ik zou natasja niet zijn als ik niet lett
erlijk voor hem zou vallen. Onderweg kwamen we hem nog een paar keer tegen en ja als hij op stond lag ik weer.

Helaas hij heeft de hint niet opgepakt hahhahah.

Misschien komt er nog wel een stukje in de krant aangezien hij journalist is geweest.

Marielle gaf hem nog een paar tips o.a. goed voorover leunen dat nam ie wel heel letterlijk in poephouding kwam ie van de berg af wat een binnenpret geweldig.

Soms gaat er nog een whoe of ojee over de piste maar dat zullen jullie vast niet missen hihi

Ik skie zelfs al harder dan Marielle goed he.

Oh en ik heb Marielle even het goede voorbeeld gegeven dat je een boom moet omhelzen en niet tegen aan moet skien....

Het biedt nog hoop.

Nu op naar de laatste 2 dagen ZON die zou er vandaag ook zijn maar helaas. Dan heeft deze uber fanatieke skier er 8 dagen hard werken op de piste op zitten wie had ooit gedacht dat ik dat vol zou houden. M n max is tot nu toe altijd sehcs gewesen.

Tot zover de belevenissen alles kan ik hier natuurlijk niet op zetten he hahahah.

Nu happie eten in de stad!!

Vulle GruBe Natasja und Marielle

  • 27 Januari 2011 - 19:02

    Yvooooo:

    jo sitersssssssssss

    helemaal te gek natas dat je harder kunt als jelle, maar ja zonder scheurtje gaat ze strax toch weer harder hihihihi ?(maar balen zeg) stomme meniscus ofzo...

    weeer een week vol belevenissen zo te horen, geniale acties, hopelijk komt het zonnentje nog ff lekker voorbij.

    nou geniet nog ffkes met z'n tweeën,

    greetzzz vanuut lochem

  • 27 Januari 2011 - 20:09

    De Heidel:

    Whoe ... Ojee ... Whahaha, die willen we zeker niet missen! Kan ze in holland nog horen! Jullie maken wat mee zo met z'n 2en. Leuk om te lezen dat het zo gezellig is!
    Wel jammer dat je kni er niet beter op wordt! Maar zoals ik van je verwacht ga je gewoon door!! Lekker blijven genieten!! Biss Spater

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 61280

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 27 November 2015

Patagonia Dreaming

24 December 2014 - 16 April 2015

Fugen seizoen 2014/215

03 November 2014 - 30 November 2014

Nieuw zeeland

08 September 2013 - 29 September 2013

Rondreis west Amerika

10 December 2012 - 08 Januari 2013

Australie

16 December 2010 - 26 Maart 2011

3 maanden ski les geven in Oostenrijk

Landen bezocht: